fbpx

furniture guide

כורסאות בד או עור – איך לבחור נכון?

כורסאות
כורסת בד

אם בעבר כורסא הייתה נרכשת ברוב רובם של המקרים במסגרת עסקת החבילה המוכרת כסלון 1+2+3, הרי שבימינו – עידן שבו אנחנו אוהבים להרחיב את מנעד האפשרויות ולגוון – הסלונים זוכים לשלל עיצובים והאופציה של רכישת כורסא בנפרד הפכה נפוצה מאוד.

אחת השאלות הראשונות שבהן מתלבט מי שרוצה לרכוש כורסא היא האם להעדיף כורסת עור או שמא לבחור בכורסת בד.

תשובה חד משמעית באופן טבעי אין, שהרי לכל אדם העדפות משלו וטעם אחר, אולם כדאי להיות מודעים הן ליתרונות והן לחסרונות של שתי האופציות, כדי להחליט ביניהן באופן מושכל בדרך לפריט האופטימלי עבורכם.

איזו כורסא תחזיק מעמד זמן רב יותר?

אמנם העור נחשב לאופציה יוקרתית יותר וככזו נהוג לייחס לה גם עמידות רבה יותר, אולם לא בכל מקרה כורסאות עור ישרתו אותנו נאמנה שנים רבות יותר.

למעשה, העמידות של כל כורסא וכורסא תלויה בעיקר באיכותה ולאו דווקא בריפוד. בהתאם – ההמלצה היא לוודא כי אתם רוכשים כורסא איכותית גם אם היא יקרה מעט יותר (שהרי בסופו של דבר במבחן העלות תועלת כורסא זולה עלולה להתגלות כאופציה פחות משתלמת) ולגבי הבחירה בין בד לבין עור, לבחור על סמך שיקולים אחרים.

איזו כורסא זקוקה לפחות תחזוקה?

בסעיף זה נהנות כורסאות עור מיתרון משמעותי.

כורסת בד סופחת אליה זיעה, שומנים ולכלוכים שונים, ומאחר שבסופו של דבר גם מי שמשתדל מאוד לשמור על הכורסא נקייה יתקשה לעשות זאת (ובפרט בלתי אפשרי להימנע מזיעה במדינה חמה ולחה כמו ישראל) הרי שכשבוחרים כורסת בד חשוב לקחת בחשבון כי תידרשו לכבס את הריפוד בתדירות כזו או אחרת (בהתאם לאופי השימוש בכורסא ולעד כמה אתם מקפידים להגן עליה).

כורסת עור לעומת זאת אינה סופחת את כל אותם לכלוכים ועל כן קל לנקותה ותחזוקתה מינימלית.

נוחות ישיבה

עמידות לשנים רבות ותחזוקה קלה ככל האפשר הם פרמטרים משמעותיים, אבל באופן טבעי הפרמטר המרכזי הוא נוחות הישיבה, שהרי אנחנו רוכשים כורסאות על מנת שנוכל להתרווח בהן ולהיזכר שהחיים יכולים להיות יפים.

מבחינה זו היתרון הוא של כורסת הבד.

אמנם כשרוצים לבחון נוחות עשויים להיות הבדלים בין אדם אחד לשני, אולם אותה תכונה שהופכת את תחזוקת כורסת העור לפשוטה יותר עומדת בעוכרי אופציה זו בסעיף הנוחות, ובפרט בקיץ, שכן כורסא זו לא סופגת את הזיעה והישיבה עליה מייצרת מגע פחות נעים.

לעומת זאת יכולת הספיגה של הבדים, ובפרט אם הקפדתם לבחור כורסת בד איכותית, הופכת את הישיבה עליהם לנוחה ומפנקת יותר.

מראה

כורסאות עור נחשבות מרשימות יותר ויוקרתיות יותר, אולם כיום ישנן לא מעט כורסאות בד מרהיבות עין ושובות לב לא פחות. בנוסף כדאי לזכור שישנם לא מעט בני אדם המסתיגיים משימוש בעור ובכל מקרה בסופו של דבר מבחינת המראה – שמהווה פקטור משמעותי אף הוא – לכל אדם טעם משלו והעדפה משלו.

 

רוצים ללמוד איך לשלב כורסא בודדת במרחב? בואו לקרוא עכשיו את המאמר כורסא בודדת – מתי והיכן רצוי לקנות אותה ועל מה מסתכלים כשקונים כורסא בודדת 

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?