fbpx

furniture guide

טעויות נפוצות בעיצוב הבית

כסאות בר עץ

החלטתם לעצב את הבית בעצמכם. אתם רוצים לבטאות את עצמכם בעיצוב, הנה לכם כמה טעויות קריטיות שכדאי להימנע מהם, בכדי שלא תגיעו למצב שאתם עומדים באמצע הסלון, מתבאסים על עצמכם "מה קורה כאן? למה זה לא עובד לי?" על כך במאמר הבא.

 

חיפזון מן השטן:

כשאנחנו ממהרים לעצב את הבית, קחו רגע להבין מה אתם רוצים, ולמה אתם מתחברים איזה סוג אנשים אתם. תכנון מראש ימנע מכם טעויות מעצבנות שיעלו לכם בעוגמת נפש רבה. בזמן שהלך לפח.  ובכסף שעליו עבדתם. לפני שאתם מתחילים תבינו כמה אתם רוצים להשקיע בעיצוב. ותעשו לעצמכם טבלת אקסל, תזינו לתוכה את הכמויות ואת המחירים. ככה תוכלו לשלוט בתקציב.

צבעי הקשת:

אם אתם חושבים לצבוע את הקירות בשלל צבעים. אז לא. ראשית זה נותן אשליה של חלל קטן. בנוסף ההתפזרות לכל הצבעים. זה לא יפה. תתמקדו באותה  סקאלה והרמוניה של צבעים. צבעים כהים, צבעים בהירים. או שילוב של שניהם. אך לא צבעים לא קשורים.  

בית מהסרטים:

לפעמים אנחנו רואים בתים במגזיני עיצוב, שהוא אינו מתאים בכלל לבית שלנו. זה כמו איך שאתם רואים את הבגד על דוגמן. ובפועל שלובשים את הבגד זה שונה. גם בבית, יש צלמים ומעצבים גדולים שמתאימים את העיצוב לחלל.  ומלא כישרון עריכה ופוטושופ שגורמים לכם להזיל ריר. אז צאו מהסרט שלכם.  

תעוזה:

מצד אחד אנחנו לא רוצים שהבית יראה מוזר, ולכן יש טעות נפוצה. שהבית נהפך לאולם תצוגה של אחת החנויות. אז לא. אפשר להעז.  אפשר לשים כמה סוגי כסאות בר בצעים שונים. שולחן בר מפלסטיק בשילוב עץ.  ואפילו סכו"ם בצבעים שונים. זה מראה על אנשים שחיים פה. ובכייף. 

ספה מחולקת לשלוש:

עוד טעות בעיצוב הסלון שחייבים ספה תלת מושבית, ספה דו מושבית וכורסה. זה היה נכון אצל סבתא שלנו. אצלה היו הרהיטים זהים מידי באותם צבעים ללא ייחודיות. הסלון היום שונה מפעם. 

גוש אחד:

תחשבו שאתם הולכים ברחוב וכל הבתים באותה צורה בדיוק. זה היה משעמם. אז למה אתם קונים את אותם רהיטים בדיוק, באותו צבע לסלון ולמטבח? לכן אם נוסיף שולחן עגול או אליפסה. כסאות בר למטבח בצבעים זהים אבל שונים.  נשים תמונות מלבניות על הקירות בסמוך למראות מעוגלות. זה ייראה לנו יותר מגניב ומלא חיות. 

כדורסלנים:

בהרבה בתים יש חפצים שהם שימושים אך אנחנו מאחסנים אותם גבוה. זו טעות. כי גובה הפריטים אמור להיות עד גובה שהיד שלכם מגיעה. אם מדובר בחדר ילדים אז עד גובה הראש שלנו. בכל זאת אנחנו לא כדורסלנים. 

קירות עירומים:

לפעמים אנו נוטים לשכוח מהקירות. זה מרגיש חסר. אז אל תשכחו להלביש אותם בתמונות או כל יצירת אומנות אחרת. 

עבודת המידות:

הכי חשוב למדוד לפני את גודל החלל לפני שאתם קונים שולחן בר ואת כל הריהוט למטבח ולבית. בית שכל רגע צריך להגיד סלח לי. זה לא אנושי. וזה לא בייתי. ולכן צריך מעברים נוחים. ולפי זה לעצב את הבית.  ולא לחשוב כמה אנשים אני רוצה להכניס לבית. אלא כמה יכולים להיכנס לבית. 

אם אתם רגע לפני עיצוב הבית מחדש. אתם מוזמנים לעיצוב הכיסא והבר, נשמח לעזור לכם ביעוץ ובהכוונה לבחירת רהיטים איכותיים שיעשו לכם את הבית נעים מעניין וללא טעויות. 

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?