fbpx

furniture guide

ריהוט למסעדות – על מה אנחנו צריכים לחשוב כשאנחנו פותחים מסעדה

ריהוט למסעדות

ריהוט למסעדות

ריהוט למסעדות
מדי שנה נפתחות בישראל אלפי מסעדות חדשות, בין אם מדובר במסעדות יוקרה, מסעדות טרנדיות, מסעדות רשת ועוד. כל מסעדה שנפתחת זו השקעה של עשרות אלפי שקלים של המשקיעים במסעדה, השקעה שבאה לידי ביטוי בשכירות המקום, העסקת עובדים, רישיונות והיתרים, חומרי גלם להכנת האוכל וכן ריהוט למסעדות.

חלק מהותי בתהליך ההשקעה במסעדה, מופנה כאמור לרכישת ריהוט. לא משנה אם מדובר במסעדה גדולה או קטנה, בסופו של יום, בהנחה ומדובר במסעדה בה אנשים אמורים לשבת ולאכול, הרי שצריך לרכוש ריהוט מסוים שישרת את הסועדים. צריך לומר, גם אם מדובר במסעדה קטנה, עם מעט מקומות ישיבה, עדיין יש צורך בפריטי ריהוט מסוימים עבור העובדים, בין אם לזמן העבודה או לזמן ההפסקה.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נתייחס לשאלה כיצד אנחנו בוחרים ריהוט למסעדות, אך לפני כן אנחנו נתייחס לשאלה לא פחות חשובה, אילו סוגי רהיטים אנחנו יכולים למצוא עבור מסעדות. כאן צריך לומר, שקיים הבדל בין מסעדה למסעדה.

סוגי ריהוט של מסעדות?

הריהוט הקלאסי הוא כמובן כסאות ושולחנות. כל מסעדה מתבססת על ריהוט שכזה, כאשר במסעדות מסוימות, כאלה שכוללות בר משקאות או דלפק אוכל ליד הבר, הרי שהמסעדה כוללת גם את הבר עצמו וכן כסאות בר בגדלים שונים.

אך הריהוט הקלאסי יכול להיות שונה ממסעדה למסעדה. במסעדות רשת, אנחנו נמצא שולחנות וכסאות מותאמים, כשלא פעם מדובר על שולחנות וכסאות עץ, פלסטיק או מתכת, אשר מחוברים אל הרצפה וכולם מגיעים בעיצוב אחיד. לעומת זאת במסעדות אחרות, נמצא כסאות ושולחנות ניידים, מעוצבים בצורות שונות.

לעומת מסעדות אלו, יש מסעדות שמציעים ז'אנר חדש של פינות ישיבה, כגון ספות. מדובר על מסעדות שמציעות לסועדים אפשרות ליהנות מספות מסוגים שונים, בין אם מדובר בספות יחיד, ספות לשניים, או ספסלים ארוכים של פינות ישיבה מרופדות. יש לומר שבמסעדות מסוימות, נמצא גם ספסלים רגילים לישיבה.

כיצד בוחרים ריהוט למסעדות?

הכלל הראשון לבחירת ריהוט למסעדות הוא, על פי אופי המסעדה. סביר להניח שבמסעדת יוקרה שמבקשת להזמין אליה קהל בעל יכולות כלכליות, תהיה משמעות לריהוט, לא רק מבחינת אופי השימוש בו אלא גם מבחינת העיצוב שלו, וכן מבחינת היוקרה שלו. לכן אנחנו נמצא ריהוט איכותי ויוקרתי ולא כסאות פלסטיק. וכך גם מנגד, במקומות פשוטים, נמצא כסאות ושולחנות פלסטיק או מסעדות פיקניק.

הכלל השני, שטח המסעדה וכמה רהיטים היא יכולה להכיל. כאן יש להתייחס, לא רק לשאלת העיצוב של המקום אלא גם לשאלת ההיתר והרישיון, כמה המקום יכול להכיל על פי חוק. מן הסתם, אנחנו נרצה שהסועדים יוכלו לשבת בצורה נוחה מבלי להפריע אחד לשני בזמן שהם אוכלים.

הכלל השלישי, עיצוב המקום. אנחנו נבצע התאמה של הריהוט לאופי ולעיצוב המקום. אם זה מקום שמסמל רטרו, נבחר ריהוט רטרו ואם זה מקום מודרני, הריהוט יהיה מודרני. ההתאמה חשובה לתחושה של הסועדים במקום ולשיווקו בקרב הקהל הרחב.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?