fbpx

furniture guide

טיפים לבחירת רגלים לשולחן סלון

סלון מעוצב

שולחן הסלון
חרשתם את האינטרנט בחיפוש אחר השולחן הנכסף, ראיתם מגוון עצום של
שולחנות. הגעתם להחלטה מאיזה חומר גלם את רוצים את השולחן שלכם. אבל יש עוד נקודה אחת שאתם צריכים לקחת בחשבון טרם הרכישה. רגלי השולחן. זה נראה דבר שולי, אך כשאדם מביט בשולחן, דבר ראשון הוא מסתכל על הרגליים. כדי לרכוש נכון חשוב להכיר מספר פרמטרים. אז לפני שאתם רצים לרכוש, הימנעו מטעויות וקראו את השורות הבאות. הן יעשו לכם סדר.

הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא הסגנון העיצובי

ישנם כמה אופנים של עיצוב רגלי שולחן, אתם צריכים לבדוק עם עצמכם איזה סגנון אתם רוצים. האם אתם רוצים סגנון מינימליסטי או מראה יותר מפואר?
רגלי שולחן עבות מעץ נחשבות יותר קלאסיות, כפריות ופרובנס, ממש כמו שאנו רואים בבית הסבתות שלנו או בטירות עתיקות. למעשה, זהו סגנון שמאוד הולך היום. אנשים חוזרים לאמצע המאה המודרנית שזה בעצם סגנון העיצוב ריהוט של 1950 אז יצרו המעצבים יצרו ריהוט מעוצב בצורה אורגנית. 

גם הסגנונות הקלאסיים כמו רגלי שולחן ממתכת כמו מיסיון, פרנץ' קאנטרי, שרתון, וויליאם ומרי ושייקר נחשבים לבחירה פופולרית. להם יש כמה אפשרויות נוספות כמו רגליים ישרות או רגליים בצורת ספירלה המוסיפות תחכום לעיצוב.

 

שולחן סלון שולחן סלון בטון

הדבר השני הוא עובי רגלי שולחן

כדי להבין מהו העובי שאתם צריכים, ישנם מספר פרמטרים שאתם צריכים לקחת בחשבון.

  1. מהו העובי של פלטת השולחן. לפלטה עבה כמו פלטת עץ עבה, מתאימות רגליים עבות שיחזיקו את משקל הפלטה, ולהיפך. לפלטה דקה  כמו פלטת זכוכית מתאימות רגליים דקות. לעיתים, פלטה עבה משתלבת עם רגליים דקות. הכול תלוי בסגנון העיצוב שאתם חושבים עליו ומה מתאים לשאר הרהיטים בבית. 
  2. תלוי באורך השולחן. אם אורך השולחן הוא שניים וחצי מטרים, מתאימות רגליים עבות. אולם לשולחן שאורכו מטר שמונים מתאימות רגליים דקות. 
  3. עוד נקודה שתשפיע על עובי רגלי השולחן: בדקו על כמה רגליים השולחן עומד. אם לשולחן יש שש רגליים, אזי יתאימו רגליים דקיקות יותר, ולארבע רגליים יתאפשרו רגליים עבות. יש שולחנות בעלי שתי רגליים ואפילו רגל אחת. כל אלו משפיעים על עובי רגלי השולחן. 

פרמטר שלישי – גובה רגלי השולחן

לא מדובר על משהו מסובך. הכללים לקביעת הגובה תלויים בסוג השולחן שאתם רוכשים:

רגלי שולחן הקפה הן בדרך כלל בגובה 40 ס"מ עד 45 ס"מ.

רגלי שולחן בר הן לרוב בגובה 90 ס"מ עד 110 ס"מ. תוך התחשבות בגובה כיסא בר של 65 ס"מ בממוצע. צריך שיהיה הפרש של 20 ס"מ בממוצע בין כיסאות הבר לשולחן כדי לאפשר ישיבה בהטיה קלה. 

רגלי שולחן לפינת אוכל הן בדרך כלל בגובה 66 ס"מ עד 73 ס"מ. 

והדבר החשוב ביותר – השימוש בשולחן

שאלו את עצמכם לאילו שימושים אתם צריכים את השולחן. האם ליופי או לשימוש יום יומי. זה יכול לעזור לכם לקבוע אילו רגליים יתאימו לשולחן. לשולחן קפה יתאימו רגליים יותר חלשות ועדינות לעומת שולחן אוכל שעליו מניחים משקל רב יותר. 

טיפים נוספים לבחירה נכונה:

שימו לב לעובי פלטת השולחן שלכם. זה מוסיף לגובה השולחן הכולל. אז קחו בחשבון גם את זה.
כשאתם מזמינים את השולחן, שאלו את המוכר מהו עובי הרגליים. לפעמים עובי של 5 ס"מ נשמע לנו צר למדי., אבל האמת היא שעובי כזה נחשב לרגל עבה. 

בשולחנות בר ובשולחנות אוכל, כיוון שאנו יושבים בתוך השולחן, חשוב שתדעו שככל שרגליי השולחן עבים יותר, ככה זה יאפשר פחות מקום ישיבה בתוך השולחן. קחו זאת בחשבון. 

תצטרכו לקחת בחשבון גם היכן ממוקמות הרגליים. אם אתם רוצים שהרגליים תהיינה מוקד השולחן, בדרך כלל אלו רגלים הנמצאות בראש השולחן. מצב כזה יוריד לכם שני מקומות ישיבה באותו מקום. לא תרצו שליושבים בראש השולחן לא יהיה מקום לברכיים.  

לסיכום:

כשאתם באים לרכוש שולחן לבית קחו בחשבון את הדברים הבאים:

  • סגנון רגלי השולחן אותו תרצו.
  • מהו העובי המתאים לרגלי השולחן שלכם.
  • מהו הגובה המתאים לשולחן שלכם. שולחן בר/קפה/אוכל. 
  • מהם הצרכים שאותם אתם מייעדים לשולחן.

יש אינספור סוגים וסגנונות, גדלים וצורות של רגלי שולחנות. אם בכל זאת אתם מבולבלים, אנו ב"עיצוב הכסא והבר" מזמינים אתכם לקפוץ לאולם התצוגה שלנו בראשון לציון ולהתייעץ עם נציגי השירות. אנו מציעים מבחר עשיר של שולחנות מכל הסוגים.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?