fbpx

furniture guide

חמישה עקרונות שאתם חייבים לדעת בעיצוב הבית

עיצוב הכסא והבר
עיצוב הכסא והבר

בין אם אנחנו מעצבים מקצועיים ובין אם אנחנו מעצבים חובבנים, והחלטנו ביום בהיר אחד לרענן את הבית בריהוט ובבעיצוב חדש לבית שבו אנו מבלים שעות וימים ארוכים, חשוב שתקראו מה אתם חייבים לדעת לפני שאתם מעצבים את הבית.  

עיצוב בית נכון מאפשר לכם לשלב בין חפצים הקיימים בבית לבין אלו החדשים שאתם רוצים לצרף לגדוד.  בעיצוב פנים יש מספר עקרונות שצריכים לדעת…  בשורות הבאות נציג חמישה עקרונות שאתם חייבים לדעת טרם תתחילו לעצב את הבית.

מידתיות: 

שימו לב לפרופורציות, לדוגמה: אם יש לנו מטבח בגודל עשרים וחמישה מטרים רבועים, ונשים אי לכיסאות בר, בגודל של שלושה מטרים, האי ייראה קטן ולא קשור לגודל החלל. וכן להיפך. אותו עיקרון עובד הפוך. לא נשים שולחן בר גדול למטבח קטן. ולכן חשוב לשמור על מידתיות.

יחסיות:

הריהוט צריך להשתלב עם הריהוט שלידו. לדוגמה: לא נשים כורסא בגודל נמוך ולידה שידה גבוהה. כיוון שהכורסא לא תיראה נכון יחסית לשידה.  

באופן כללי חשוב לדעת שקווים אופקיים גורמים לחלל להיראות גדול, וקווים אנכיים גורמים לחלל להיראות גבוה.  ולכן מומלץ לשים ריהוט שהוא גם בעל אלמנטים עגולים במקום שיש בו קווים חדים. כך ניצור הרמוניה טובה יותר ושילוב מדויק בין הסגנונות.

מקצב העין: 

כשאנו מעצבים את החלל, אנחנו רוצים שהעין תנוע בצורה מעגלית, ושתהיה נקודת התחלה ונקודת סוף לעין. חשוב גם שתהיה לה יכולת לנוח. לכן יש לשלב רהיטים בצבעים שונים , לדוגמה: אם נציב כיסא בר עץ בצבע בז' ושולחן בר בצבע כחול, העין תנוע בין הצבעים בצורה מעגלית ותצליח לנוח בין המעברים. אל תשכחו שאין חוקים בעיצוב, אבל חשוב ליצור חיבורים מדויקים. 

איזון: 

צריך להיות איזון סימטרי בין הרהיטים. אם אנו מביטים על החדר, הרהיטים צריכים להיות סימטריים. כמובן, שלא יהיו זהים, אך שיהיה קו דמיון ביניהם.  בתוך הרהיט עצמו צריך איזון א סימטרי. למשל על שולחן בר נשים אלמנטים כמו ערימת ספרים ובמרכז שולחן הבר נציב קערה נמוכה יותר.  

בעיצוב הכיסא והבר תוכלו למצוא מגוון כורסאות, כסאות ושולחנות בר לבחירתכם. הנכם מוזמנים לבוא ולהתרשם מהמגוון הענק ולהתייעץ בכל הקשור לעיצוב הבית או קניית ריהוט למסעדה

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?