fbpx

furniture guide

איך מנקים רהיטים – עשרה טיפים

כסאות בר

פסח או לא פסח, תמיד אנחנו במרדף עם המטלית ביד  אחרי האבק שמצטבר בעיקר בחודשי הקיץ על השולחן הבר, על הכסאות ועל ארונות מטבח. בתקופה זו של השנה אנחנו מארחים הרבה בבית, וחייבים לנקות בצורה יסודית. הבעיה היא שלעיתים, כשאנחנו מנקים את הרהיטים, איכשהו הרהיט חוטף שריטות, מאבד מן הברק שלו או מתנפח לאחר תקופת מה. במאמר הבא ניתן לכם  עשרה טיפים לניקוי ולשמירה על הרהיטים. 

תנו לטבע לנקות! 

בחרו את חומרי הניקוי עם כמה שפחות חומרים כימיקלים. נכון שהם מנקים מעולה, אך לטווח הארוך הם פוגמים במראה העץ. לכן, עדיף לנקות עם חומרים עדינים וטבעיים.
אם אתם לא בטוחים האם החומר מתאים לניקוי כיסא הבר שלכם, נסו לשים את החומר בפינה נסתרת. כאשר אתם רואים שהוא לא מזיק לעץ, המשיכו להשתמש בו. 

השתמשו במטליות לחות רכות! 

 למשל מטליות מיקרופייבר שאינם משאירות סיבים, אבל לא בסקוצ'ים, כיוון שהם עלולים לשרוט את שולחן הבר. שימו מחומר הניקוי על המטלית, ככה תוכלו לפזר את החומר באופן שווה על כיסא בר.

ניקוי כסאות עץ עם שואב אבק

 כדי להיפטר מהאבק, השתמשו במברשת של שואב אבק והעבירו אותה בעדינות על הרהיט. כך פעולת הניגוב לא תשרוט את העץ.

ניקוי כתמי מים

לעיתים כתמי מים נשארים על הרהיטים. ערבבו כפית סודה לשתייה עם כפית של משחת שיניים ושפשפו עם מטלית לחה את הכתם. 

הכי טבעי לנו לנקות עם מים…

דווקא לעץ הוא פחות מתאים, כיוון שהמים גורמים להתנפחות והתפתלות העץ. שימו לב לגימור או להגנה שהוא חשוף. אם אינכם בטוחים, גם פה תוכלו לבצע טסט ולטפטף כמה טיפות מים על שולחן הבר או על רגל כיסא הבר. אם המים נספגים, אז העץ חשוף ואינו מוגן בשכבה מיוחדת. 

מתכון לניקוי תוצרת בית

אם תיקחו שלושת רבעי כוס של חומץ לבן ורבע כוס של שמן קנולה או שמן זית, עם תמיסת ניקוי זו תחזירו את הברק לכיסא הבר שלכם.  חומרים אלו הם יעילים לא פחות לניקוי, וגם שומרים על העץ. הם יעילים גם לסילוק כתמים עקשניים. 

שמרו על הכסאות בצל

 כך תגנו על כסאות הבר שבמסעדה שלכם. בעזרת הצללה תמנעו את רוב הבעיות שגורמות נזק לעץ, וכך הכיסאות יאריכו ימים. שימו את הרהיטים מתחת לסככת צל. השמש הורסת את רוב כסאות הבר. כמובן שניתן לקנות כסאות בר לגינה של עיצוב הכסא והבר שמותאמים לשמש.

קחו לכם אגוזים

 אם בכל זאת יש חריצים על שולחן הבר שלכם, ואתם רוצים להיפטר מהם, קחו אגוז מלך. שפשפו את שולחן הבר באמצעות צידו הפנימי של האגוז. האגוז ימלא את החריצים בשמן שלו, והשולחן ייראה כמו חדש.

לכה

 כסאות בר שנמצאים במרפסת זקוקים במיוחד לשימור נכון. ולכן אחת הדרכים היעילות לשמור עליהם, היא הלכה. הלכה תבליט את יופיים ותשמור עליהם מפני השמש. בכל מקרה, עדיין עדיף להימנע מלהניח אותם תחת הגשם או  תחת קרני השמש להרבה זמן.

הדברה 

אם ראיתם הרבה אבק או כתמים לבנים, במיוחד ליד רגל כיסא הבר, כנראה, הוא נגוע בתולעת עץ. במקרים כאלה, הזמינו מדביר מיוחד, בעל מקצוע שמתמחה בהדברה, לרהיטי עץ. אל תדחו את הטיפול.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?