fbpx

furniture guide

תכנון נכון של המרפסת לימי החורף

גם כשבחוץ קר וקודר לא צריך להזניח את המרפסת; עיצוב הכסא והבר במספר טיפים חמים; הכן מרפסתך לחורף.

גשם הוא דבר נפלא כל עוד אנו צופים בו מהצד. ומי מאתנו לא אוהב לשתות תה רותח כשבחוץ הרוחות שורקות והגשמים ניתכים בעוז ובבית חם ונעים.
המקומות בביתנו בהם אנו שונאים לדרוך בחורף הם המרפסת והחצר. על האתגר הזה ניתן להתגבר על ידי הכנה נכונה. אנו, ב"עיצוב הכסא והבר" אספנו במאמר הבא מספר טיפים, שיעזרו לכם להעביר את החורף גם מהמרפסת.

איך לתחזק נכון ריהוט חוץ?

חשוב מאד לעשות בדק בית, או במקרה שלנו, בדק מרפסת לכל הרהיטים שישבו שם במשך הקיץ הלוהט והשתזפו מקרני השמש. קרני השמש עלולות ליצור סדקים בריהוט. אז מה עושים? גשו לחנות טמבור ובקשו חומר ציפוי לאיטום ולהגנה על העץ, שימנעו חדירת מים ובלאי טבעי.

כיסוי לריהוט

בימי החורף אל תשכחו לכסות את הריהוט ביריעתו פלסטיק או סדינים, כן כן כל הזמן, ולא רק בזמן שיורדים גשמים, כיוון שהטל הורס אותם. כך הרהיטים שלכם יחזיקו לאורך שנים. 
חשוב מידי פעם לשחרר את הריהוט לאוויר הצח בכדי שהעובש לא ייתפס על העץ.
אפשרות שניה היא להכניס את הרהיטים למחסן הבית כדי להגן עליהם מפגיעת מזג האוויר בזמן שרהיטי החוץ אינם בשימוש. אתם יכולים לנצל את הזמן ולחדשם. באתר שלנו תוכלו למצוא מדריך לשיפוץ ולחידוש רהיטים.  

חשיבות קניית ריהוט איכותי

כדי להשאיר ריהוט חוץ במרפסת או בחצר גם בחורף, קנו את הריהוט בחנות איכותית שתדאג לריהוט עמיד מפני ריקבון וחלודה ומותאם לתנאי מזג האוויר המשתנים בארצנו. ריהוט פלסטיק או ברזל מעוצבים, פינות ישיבה מחומר ראטן וריפוד שעמיד למים.
זכרו, לעתים בחירה בריהוט זול תעלה לכם ביוקר.

איך נשמור על הריהוט שלנו מפני רוחות?

אם אתם משאירים ריהוט וכיסאות חוץ במרפסת, הקפידו לבדוק שלא יתהפכו או יתעופפו ברוח. הם עלולים ליפול ולסכן חיים. אם יש לכם פרגולה, בדקו את עמידותה לרוח. נענעו את הפרגולה על מנת לדעת שהיא יציבה.  

עונת השלכת

לאנשי העציצים שבינינו, דעו שרוחות יכולות לפגוע בצמחיה. איך מתמודדים עם זה?

  • גזמו את הצמחים למינימום צמח, כיוון שככל שיש יותר עלים כך יש יותר סיכוי שהרוח תפגע בעציץ.
  • קשרו את העציץ למעקה הסמוך או לכל דבר יציב וחזק. 

מים רבים לא יכבו את האהבה, אבל בהחלט יכולים להציף את הבית

לפני פרוץ הגשמים, זה הזמן לבדוק שמערכת הניקוז במרפסת תקינה. כך לא תמצאו את עצמכם עומדים באמצע הסלון עם מגב וגורפים את המים לאנשהו, או משתמשים בסירת גומי ברחבי הבית.
גם בגינה וודאו שהמים מתנקזים היטב, אחרת הם יגרמו לריקבון בריהוט חוץ, ובחלק התחתון של קירות הבית.
אם יש לכם צמחים באדניות ואתם מחליטים להשאיר אותם במרפסת, ודאו שפתחי הניקוז אינם סתומים על ידי השורשים. אם אתם חוששים לחייהם, תוכלו לעטוף את הצמחים ברשתות או בסכך.

סגירת מרפסת 

אם בא לכם לשבת עם התה במרפסת ולא מתחשק לכם להכין את המרפסת לחורף, לבדוק תעלות ניקוז או להכניס את ריהוט פנימה, תוכלו לסגור את המרפסת על ידי וילונות גלילה. אלו מגינים על חלל המרפסת מפני חדירת גשמים ורוחות.

איך לחמם מרפסת?

סגרתם את המרפסת, אבל עדיין קר לכם. מה עושים? יש לכך המון פתרונות. פטריית חימום על ידי גז שלמענה אתם צריכים מקור גז סמוך, שווה להתקין נקודת גז במרפסת ובכך נרוויח שלעת הקיץ נוכל לחבר מתקן גריל גז. אם בכל זאת אתם לא מעוניינים בחיבורי גז, פטריית חימום חשמלית או תנור שנתלה על קיר/גג הם אופציות מצוינות לחימום המרפסת. מומלץ לקנות את פטריות החימום בקיץ. אז מחירה יותר זול.

עיצוב המרפסת

אחרי שסגרתם את המרפסת או את החצר, תיצרו לכם אזור ישיבה מפנק עם תאורה מעניינית וצבעונית, אך שתצליח להאיר את ימי החורף המקדימים להחשיך.
חשבו מה מתאים לכם? כיסאות חוץ, כורסאות או פופים? אל תשאירו מאחור את שולחן הקפה להניח עליו את כוס התה המהבילה ולצפות בטיפות הגשם.
אתם מוזמנים לגשת ל"עיצוב הכסא והבר" בראשון לציון, ולהתרשם מהמגוון הענק של ריהוט חוץ הכולל ספסלי ישיבה, כורסאות חוץ, שולחנות בר ומערכות ישיבה.
חורף חמים ונעים!

 

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?