fbpx

furniture guide

צבע השנה של פנטון לשנת 2022

כסאות לפינת אוכל

פנטון בחרה בגוון חדש כצבע השנה לשנת 2022

מהם צבעי השנה של חברות הבית של ישראל? מה תחזית העיצוב לשנת 2022?

לקוחות רבים שמגיעים לחנות עיצוב הכסא והבר שואלים: מהם הצבעים שהולכים היום? מה הכי טרנדי בעולם העיצוב?

האמת היא – שאתם צריכים לקנות שולחן בר בצבע שמתאים לכם. כיסא בר בגוון שאתם מתחברים אליו. כי אין צורך לרוץ אחר כל טרנד חולף, למרות שזו המהות של טרנדים, כדי שנתחדש כל תקופה בריהוט חדש. בסופו של דבר אנו נמצאים בעולם המושפע ממגמות עיצוב, ולכן חשוב לדעת מהו צבע השנה.  

כל שנה, בסוף חודש דצמבר, מכריזה אוטוריטת הצבע הבינלאומית Pantone על צבע השנה שלה לשנה הבאה. בחירת הצבע של חברת פנטון נותנת השראה למעצבי הריהוט בכל רחבי העולם. 

מי זאת חברת פנטון?

חברת פנטון – Pantone, החלה את דרכה בתור מפיצת כרטיסי צבעים לחברות הקוסמטיקה. לאחר מספר שנים התמקדה במניפת צבעים שהוא כלי עזר עיצובי למעצבים בכל העולם. החברה יושבת בניו ג'רזי וידועה בעיקר הודות לשיטת התאמת הצבעים שלה. הם מייצרים מניפות צבעים לכל תחומי העיצוב, האופנה, הארכיטקטורה, הריהוט ועוד. כבר שתיים עשרה שנים החברה מכריזה על "צבע השנה", וברבות השנים זה נהפך להכרזה שכל עולם העיצוב מחכה לה…  

מה הוא צבע השנה לשנת 2022?

"Very Peri" הוא תכלכל רווי באדום שנקרא על שם פרח הווינקה. ההפתעה בבחירת הצבע היא שגוון הצבע לא נמצא במניפת הצבעים של השנה, של חברת פנטון, אלא מדובר בגוון של צבע חדש שהחברה המציאה, ככזה שמתאים לשנת 2022. 

דוברת פנטון הסבירה באתר החברה: "ורי פרי הוא סמל לרוח הזמן העולמית ולשינוי שכולנו עוברים. אנחנו מגיחים כעת מתקופה אינטנסיבית של בידוד, הרעיונות והסטנדרטים שלנו משתנים, והחיים הממשיים והדיגיטליים שלנו התאחדו באופנים חדשים". לורי פרסמן, סגנית נשיא פנטון. אומרת: "המורכבות של הגוון הכחול עם תת הגוון הסגול-אדום מסמלת את שלל האפשרויות העומדות לפנינו".
להזכירכם, בשנה שעברה חברת פנטון הכריזה לראשונה משנת 2010 על שני צבעים לשנת 2021 : "צהוב ואפור". מדובר בבחירה מפתיעה שכן שני הצבעים מנוגדים זה לזה.

ומה בארצנו הקטנה?

חברת טמבור הכריזה על צבע השנה 2022: Aqua Pool 0816T. מדובר בצבע תכלת ירקרק בהיר. לדברי אתר החברה: "אחרי שנה שבה התכנסנו פנימה ועצרנו, לפעמים, בעל כורחנו, הגיע הזמן להגיח החוצה ולפגוש מחדש את העולם שסובב אותנו. וכדי לחשב מסלול מחדש אנחנו זקוקים לצלילות מחשבה, למרחבים פתוחים, לשקט ולשלווה. להתנתק מהרעשים שמסביבנו, מכל מה שהוא 'אוטומטי', או 'ככה כולם עושים'. לצלול פנימה אל עצמנו ולהתחבר למה שאנחנו רוצים ואוהבים באמת. Aqua Pool מזוהה עם חשיבה מפוכחת ועם יכולות ריכוז גבוהות." 

חברת נירלט בחרה בגוון אופטימי ומואר עם נגיעה חמה וטבעית ושמו IS0048 EMBRACE. בעמוד הפייסבוק של החברה נכתב: "מדובר בגוון רגוע ונעים שנע בין הטרה קוטה החמה והדומיננטית. מדובר בגוון בהיר ששובר את גבולות הגזרה המסורתיים של הבז' והאפור היומיומיים ומטעין כל חלל בנוכחות צבעונית מתוחכמת".

ומה אנחנו ב"עיצוב הכסא והבר" חושבים – מה יהיה בשנת 2022?

אין ספק שהקורונה לא מתכננת לעזוב את חיינו, על כן אנו צריכים להמשיך בקו המחשבה של עבודה מהבית. זאת אומרת לשלב עבודה ובית ביחד. ולכן בשנה הזו איזון טבעי של גוונים חמים וקרירים הוא נצרך. לשלב בין הבית לפינת העבודה, אלגנטי ויוקרתי, אך יחד עם זאת, נעים וחמים. בנוסף נמשיך לראות שילוב של עציצים וצמחייה בתוך הבית.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?