fbpx

furniture guide

טרנדים בעיצוב הבית 2022

כסאות בר
כסאות בר

כך משתלב הירוק והטבע בתוך הקופסא בה אנו חיים; האם הקורונה גורמת לנו לחזור אחורה לחפש את הנוסטלגיה?; שנה בה אנו יושבים יותר סביב שולחן הבר בבית במקום על כיסא בר במסעדה; במאמר הבא נציג את המתחדש בתחום עיצוב הבית והריהוט לשנת 2022

שנת 2021 זכורה לנו כשנה מלאה בטלטלות בקנה מידה עולמי. כולנו התכנסנו בתוך בתינו מתוך פחד מפני המגיפה המתחוללת בחוץ. העולם עבר לזום. אנשים החלו לעבוד מפינת העבודה בבית. על כן רבים בחרו לסדר ולעצב את הבית באופן המתאים לשהייה ממושכת. לשדרג את פינת העבודה הביתית ולרכוש כסאות נוחים לישיבה. 

גם בתחום עיצוב הפנים מתחולל שינוי. עיצוב הכיסא והבר מספר על הטרנדים החדשים לשנת 2022:

עיצוב הבית

עיצוב מינימליסטי:  

כל שנה עולה המודעות לעולם ירוק יותר. שנת 2021 מתאפיינת בהרבה חומרים טבעיים וממוחזרים. הגעגוע לטבע ולמרחבים הפתוחים עושה את שלו. לכן נוכל לראות בבית המעוצב קירות בטון חשופים ללא צביעה, איי מטבח וכסאות בר מעץ חשוף ממוחזר הרבה קש טבעי ואבן ושיש בצורה לא מעובדת. כל אלה במראם הגולמי נותנים תחושת חיבור לטבע, שלווה ורוגע. 

המון ברזל

בשנים האחרונות המעצבים אוהבים להשתמש בברזל שחור. הברזל השחור הוא טרנד אלגנטי ועוצמתי. אם בעבר ראינו את הברזל רק בחלק מצומצם מהבית, הרי שכיום הברזל משתלט על כל מרחב העין מחיפוי קירות, ארונות וכלים עד לכיסאות בר ממתכת. 

שילוב חדש בישן 

אם עד לפני כמה שנים היינו רואים במטבח ארונות ריקים מידיות ונפתחים בלחיצה, שנת 2022 מביאה בכנפיה את שילוב המטבח הישן במטבח המודרני, ואיתה חוזרות הידיות הביתה למטבח. הידיות  מעלות בנו זיכרונות ילדות וגעגועים למטבחים הישנים והטובים, לריחות העבר שנישאו במטבח. האם זה בגלל שנת הקורונה שחשנו בה מלאי בדידות? זאת לא נדע. אבל תמיד כייף להתרפק על העבר.
למשל בחדרי ילדים שהיה מקובל בעבר לשים שידת החתלה, בשנים האחרונות היה ירידה בחדרי ילדים עם מיטות החתלה, ובשנים האחרונות זה חוזר לאופנה.

שחור תמיד נשאר שחור

אם בעבר שלט הלבן., היום צבע השחור נכנס חזק בעיצוב הבית. החל משולחן בר בצבע שחור וכלה בכיסאות בר שחורים מבריקים, ועוד שלל רהיטים מלאי שחור. הבעיה בטרנד הזה שהאבק נראה מאד מהר על צבע השחור, כך שאם אתם חולי ניקיון, עדיף שתמשיכו לקנות כסאות בר בשלל צבעים כמו חרדל, כתום, כחול, ירוק, אפור, אדום ועוד. בסופו של דבר בעיניי זה משרה שמחה בבית. 

חשיבות שולחן בר בבית

אחרי שנת קורונה, וככל שאנו מתקדמים בלוח הזמן, אנו מבינים שאין תחליף למשפחה. שולחן בר בבית הוא המקום שבו בני הבית נפגשים בסוף היום, אוכלים ומשוחחים. על כן חשוב מאד להשקיע בשולחן בר. מעצבי הריהוט מייחסים הרבה חשיבות לעיצוב השולחנות שיהיה פרקטי ושימושי לשימוש יום יומי. 

 

חשוב מאד להתאים לשולחן הבר כסאות בר נוחים בהתאם לגובה השולחן. שימו לב שהמרחק בכיסאות בר בין המושב לרצפה יהיה לפחות 45 ס"מ. והמרחק של שולחן בר נמדד מהרצפה ועד למשטח העליון. ההפרש בין כיסא בר לשולחן בר יהיה לא פחות מ25 ס"מ. 

שילוב צמחים בבית

מגמת הירוק אינה מסתפקת בחומרים טבעיים ואקולוגים, אלא גם מכניסה אלינו הביתה את הצמחים. יש אומרים שאם אי אפשר לצאת מהבית לטבע, נביא את הטבע אלינו. צמחים מוסיפים חיים, צבע וחמצן לכל חלל הבית. הצמחים משולבים במטבח, בסלון, וכמובן במרפסת. אם אתם בעניין, קפיצה קטנה למשתלה הקרובה תצייד אתכם בצמחים חדשים.  

שולחנות עגולים

אם בעבר היינו רואים בכל בית שולחנות בצורת מלבן או מרובע, כיום מעצבי הרהיטים שמים דגש על שולחנות בר עגולים  ובצורת אליפסה. היתרון שלהם שהם מאפשרים לשיחה לזרום. אין רשמיות ואין מישהו שיושב בצד או בפינה. שולחן בר עגול גם חוסך מקום. 

לסיכום: טרנדים מסמלים לנו מה נכון ומה יפה בתחומים רבים ובהם בתחום עיצוב הבית. מהות הטרנד הוא שהכול זמני. ורוב הטרנדים נעלמים ברגע שזה הופך המוני מדי. אז סמכו על הטעם הטוב שלכם ותנו לו דגש בבחירת הרהיטים שלכם. 

אם אתם רגע לפני עיצוב הבית מחדש, אתם מוזמנים לעיצוב הכיסא והבר בראשון לציון שם נשמח להעניק לכם ייעוץ איך נכון לעצב את הבית ולתת לכם מידע לבחירת שולחנות וכסאות בר יפים ואיכותיים.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?