fbpx

furniture guide

טיפים לבחירת שולחן בר למטבח

כסאות בר למטבח

שולחן בר למטבח
שולחן בר קלאסי או שולחן בר מודרני? עגול או מלבני? מהו הגובה הנכון לשולחן בר? המבחר הוא עצום. המדריך הבא יעזור לכם בבחירת שולחן בר לפינת האוכל שלכם במטבח.

המקום בו אנו מבלים באווירה משפחתית בתדירות יומית הוא סביב שולחן האוכל בארוחת הערב או בישיבה על כיסאות בר סביב השולחן על כוס קפה. שיחה טובה בין בני הזוג והמשפחה משפיעה ישירות על התקשורת בין כולם.  לכן, חשוב לבחור בצורה נכונה את השולחן שיהיה נוח לצרכים שלכם. 

שולחן בר למטבח

שולחן בר מרובע או מלבני?

כדי לדעת איזו צורה תתאים למטבח שלכם, אתם צריכים לבדוק שכל צורה שתבחרו תתאים לחלל המטבח. האם יכולים להיכנס מספר האנשים הרצוי? שולחן בר מלבני הוא נפוץ יותר כי די בשבילו חלל צר. לעומת זאת, שולחן בר מרובע אומנם נוח יותר לשיחה בין כולם, אבל צריך מטבח יותר גדול. 

האמת שיש גם שולחן בר עגול

בחללים צפופים מאוד, כמו ברים ובתי קפה שיש בהם הרבה תנועה, עדיף להימנע מקצוות. שולחן בר עגול קומפקטי הוא פתרון מצוין. לרוב שולחנות עגולים מגיעים בקוטר עליון של 60 ס"מ, וקוטר בסיס תחתון של 45 ס"מ. עם זאת, זה יכול להשתנות. לכן, כדאי למדוד את החלל מראש על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. 

מהו הגובה הנכון לשולחן בר?

גודלו של שולחן בר קלאסי ממוצע, כ- 90 עד 110 ס"מ. יש גם שולחנות בר מתכווננים לכל גובה שתבחרו. 

סנכרון מידות השולחן מול הכיסא בר:

אחת הנקודות החשובות ברכישת שולחן בר היא התאמה לכיסאות הבר. בניגוד לשולחן אוכל רגיל למטבח, שכל כיסא שתבחרו יתאים לשולחן, בשולחן בר צריך לבצע התאמה. ההפרש בין כיסא הבר לשולחן הבר צריך להיות 25 ס"מ לאנשים גבוהים ומשפחה עם ילדים קטנים תצטרך לבחור מרווח של 20 ס"מ. אתם צריכים לקחת בחשבון מי הם היושבים בדרך כלל  בשולחן. 

אופציה נוספת: ללכת לנגר שיקצר את רגלי הכיסאות לאנשים גבוהים.

משטח השולחן כהה או בהיר?

אחרי שאנו יודעים מהו הגובה הרצוי ואיזו צורה מתאימה לנו, אנו צריכים להתמקד בחלק העליון של השולחן. מבחינה פרקטית, בדקו מהם השימושים שלכם לשולחן. אם אתם מתכננים לאכול על גבו ויש ילדים בשטח, אזי כדאי ללכת על עיצוב בעל משטח פרקטי לניקיון, כמו פלסטיק או עץ כהה, אך לא שקוף שייראו עליו כל לכלוך וטביעות אצבעות. עם זאת, יש לזכור שהפלסטיק והעץ רגישים להנחה של כלים חמים.

הרמוניה בין שולחן הבר למטבח:

שימו לב שצבע שולחן הבר נמצא על סקלת הגוונים של המטבח ושל כיסאות הבר במטבח. כמובן, אם כיסאות הבר ממתכת, שווה לקנות גם שולחן בר ממתכת, וכן הלאה… 

לא מתפשרים על האיכות:

הפרמטר החשוב ביותר, הוא איכות שולחן הבר. בדקו שמדובר בחומר איכותי מחברה בעלת שם. שימו לב שהשולחן חזק. אינכם רוצים שהשולחן יישבר אחרי כמה שימושים.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?