fbpx

furniture guide

איך צובעים כסאות עץ

צריכים להתאים את הכיסאות מבחינת הגוונים לשאר הרהיטים; צביעה בלכה שקופה, מגינה על הצבע המקורי של הכיסא; עשה זאת בעצמך!

כסאות עץ לפינות אוכל כסאות עץ לפינות אוכל כסאות עץ לפינות אוכל

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים משפצים את הרהיטים שלהם. לא מזמן חבר שלי שלח לי תמונות אחרי שצבע את כיסאות בר מעץ בביתו, ואמרתי לעצמי, לו היו לי ידיים טובות, לא הייתי מתחדש בכיסאות כל כמה שנים. לאחר שאזרתי אומץ, צבעתי את כיסאות הבר מעץ בביתי. יצא מושלם. והנה שרדתי לספר לכם  איך צובעים כסאות עץ בשיטת “עשה זאת בעצמך”. במאמר הבא ניתן לכם טיפים ואת השלבים בדרך לכסא בר הצבוע.

עבודת תכנון מוקדמת

בחירת הצבעים היא אתגר, כיוון שאנו צריכים לחשוב מראש איך תראה התוצאה. כמובן, יש כאן את הטעם האישי שלנו, אבל מכיוון שהכיסאות מוצגים בבית, אנו צריכים להתאים אותם מבחינת הגוונים לשאר הרהיטים.

איך נעשה את נכון? עבודת ההכנה טרם הצביעה

לפני צביעת כיסאות עץ, נצטרך לשים לב שכיסאות הבר נקיים לחלוטין. בדקו שאין שערות ולכלוך ואבק. כל אלו גורמים לצבע שלא להידבק למשטח הכיסא. לכן קחו מים וסבון ושטפו את הכיסא. לאחר מכן שייפו עם נייר שיוף או צמר פלדה את הצבע או את הלכה הישנים.
אחר כך שטפו את העץ בספירט. הספירט קוטל את המזהמים מהעץ. כל התהליך הנ"ל גורם שהצבע יידבק כראוי לכיסא הבר.
בעזרת מסקינגטייפ מנייר תכסו את האזורים שאתם מעוניינים שייצבעו בצבע שונה או שלא ייצבעו בכלל.
בזמן הצביעה תשימו את הכיסאות בשמש. ככה תראו שהכמות של הצבע שווה. מומלץ לשים מתחת לכיסא יריעות ניילון או קרטון. שאריות הצבע יפו עליהם ולא על הרצפה. 

איזה סוג של מברשת נבחר?

כדי שלא ייווצרו בעיות בעת הצביעה, יש כמה סוגי מברשות:
הראשונה, מברשת בעלת שיער טבעי, היא מתאימה לצביעה בצבעים על בסיס שמן. לעומת זאת, בצביעה על בסיס מים, השיער הטבעי יספוג את הצבע.
השנייה, מברשת משיער סינטטי.
השלישית היא מברשת המשלבת ביניהם.
קנו מברשות איכותיות, שלא תגלו מיקס של שערות וצבע.
אם בכל זאת אתם מבולבלים, התייעצו עם איש מקצוע, הוא יכול לעזור לכם בהתאמת המברשת לכיסא בר מעץ.
צביעת רהיטים בלכה: מי שרוצה לשמור על הצבע המקורי יהיה נכון לצבוע את הכיסאות בלכה שקופה. הצביעה מגינה על הצבע המקורי של הכיסא, אך נותנת לו שכבת מגן מכתמים שריטות, וסדקים.

ישנם שצובעים את הכיסאות בלכה מגוונת, היא גם נותנת שכבת מגן לכיסא, וגם מעניקה לו צבע. צביעה בצבע אטום: אומנם הצבע יסתיר את המראה הטבעי של העץ אך ישמור על המרקם מהחומר ממנו הוא מורכב.

צביעה בצבע חצי שקוף: הצביעה שומרת על המראה הטבעי של העץ, אך מוסיפה גיוון שונה לכיסא הבר. 

בחרתם את הצבע והמברשת המתאימים, נותר לכם רק להחליף לבגדי עבודה ולהתחיל לעבוד.

אוקי אז בחרתם צבע ומברשת, מה הלאה? דבר ראשון, תקראו את הוראות השימוש על גבי מיכל. שימוש נכון יבטיח לכם תוצאה מקסימלית שהצבע יכול להפיק לכם. 

אין אפשרות להגיע לתוצאה טובה של צביעה ואטימה בשכבה הראשונה. ולכן אין שום עניין לצבוע בשכבה עבה, אלא לצבוע שכבה דקה, להמתין  עד לייבוש ולצבוע פעם נוספת. חשוב לצבוע לפחות פעמיים. כך גם נמנע נזילת צבע וגושי צבע על כיסא הבר. כל צביעה נוספת מכהה את הגוון של הצבע. 

לסיכום:

צביעת כסאות בר עץ, איננה מורכבת, אין פשוט מעשה זאת בעצמך. אנו מזמינים אתכם להגיע ל'עיצוב הכיסא והבר' אצלנו תוכלו למצוא מגוון ענק של כיסאות בר. נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה. 

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?