fbpx

furniture guide

איך בוחרים מעצב פנים?

סלון מעוצב

למה מעצב פנים חוסך לכם כסף וזמן; מה צריך לשאול את המעצב לפני חתימת החוזה עמו, ואיך נדע שהוא מעצב פנים טוב שיוביל אתכם עד לתוצאה המושלמת? 

בין אם אתם מתכננים לשפץ את הבית או אתם בעלי מסעדות, בתי קפה, בתי מלון ועסקים שונים שרוצים להפוך את החלל שלכם למקום בעל עיצוב ייחודי ומקצועי, אתם צריכים להיעזר בשירותיו של מעצב פנים שיעצב ויתכנן ויעביר אתכם בבטחה את התהליך. כך תצליחו להגשים את החלום שלכם ולהפוך אותו למציאות. מה הפרמטרים לבחירת מעצב פנים מוצלח? על כך במאמר הבא באדיבות עיצוב הכסא והבר:

למה באמת צריך לקחת מעצב פנים?


מעצב פנים מקצועי מעצב ומתכנן את הבית שלכם משלבי השיפוץ ועד למיקום הכורסא לסלון, וההחלטה על התאמת הגוון של כסאות בר מרופדים לגווני המטבח.
תכנון נכון: הרבה חושבים שמעצב פנים היא פריווילגיה לאנשים בעלי אמצעים בלבד. אך טעות בידם. מעצב פנים מוצלח אמור לחסוך לכם אלפי שקלים. כי ברגע שהוא מבין את הצרכים שלכם ומה נכון עבורכם, הוא מתכנן נכון ומדויק את הכמויות ואת עלות הסופית של השיפוץ. ברגע שאתם יודעים לפני תחילת העבודה כמה השיפוץ אמור לעלות, אתם יכולים לבצע תיעדוף מבחינה תקציבית. איפה אתם רוצים לחסוך – או להיפך, לשדרג. 
תחשבו על זה: כשאתם מעצבים דירה חדשה החיסכון הוא כפול. כי אם הדירה שלכם בגודל 120 מ"ר וכל 1 מ"ר בדירה עולה 20,000 ש"ח, ולא לקחתם מעצב פנים שיודע במומחיותו, לנצל שטח של 5 מטרים, כבר הפסדתם 100,000 ₪…

הכרות המעצב עם הספקים – חיסכון כסף וזמן:

מעצב פנים מוצלח מכיר את הספקים השונים – מספקי בנייה וקרמיקה, ועד קשרים עם חנויות הרהיטים השונות. היתרון בכך הוא שהמעצב יכול להגדיר מראש כמה חומרים צריכים לקנות, וכך לחסוך כסף וריצות מיותרות ללקוח, בזכות הקשרים שלו עם בעלי המקצוע והספקים השונים.

חשוב שהמעצב יגור באזור השיפוץ שלכם. כך הוא יוכל לעקוב אחר התקדמות השיפוץ מקרוב, ולהתלוות אליכם לקנייה בחנויות הנכונות. בכך הוא חוסך לכם התרוצצויות מיותרות. בנוסף, הוא מפחית את הסיכוי ליפול לידיו של בעל מקצוע גרוע.

טיפ: בדקו שמעצב הפנים לוקח אתכם לחנות רהיטים שאתם בחרתם לקנות בה, ולא רק לחנויות שהוא עובד איתן. הרבה פעמים מעצבים לוקחים אתכם דווקא לחנויות מסוימות כי שם הם גוזרים קופון על כל רכישה שלכם.

כיצד בוחרים מעצב פנים?

אוקי, אחרי שהבנו מדוע כדאי לשכור מעצב פנים, צריך להבין מה המתכון לשיתוף פעולה פורה ומוצלח.

אל תתביישו לקבל המלצות:

בקשו המלצות מקולגות, מחברים ומבני משפחה. בקרו באתר האינטרנט וצפו בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של המעצב, כדי לראות תיקי עבודות. כך תדעו אם הסגנון שלהם מתאים לטעמכם. אם הסגנון העיצובי של המעצב הוא מודרני ומינימליסטי, ואתם מתחברים לסגנון רטרו וינטג', כנראה, לא תתאימו זה לזה. בקשו לקבל המלצות על לקוחות אחרים שעברו עם המעצב את התהליך.


עשו סקר שוק:

חשוב לערוך סקר שוק, לקבל הצעות מחיר ולראות תיק עבודות של מספר מעצבים באותו תחום. אחרי שסקרתם את תיק העבודות וצמצמתם את הבחירה למעצבי פנים שעליהם אתם חושבים, פנו אליהם ותופתעו לגלות שיש הפרשים ניכרים במחירים.


תקשורת טובה:

תהליך העיצוב דורש זמן וסבלנות. כאשר אתם נפגשים עם המעצב פנים, תוכלו מיד להרגיש אם יש לכם חיבור מוצלח אתו. זה ממש כמו דייט, יש קליק או אין קליק? חיבור מוצלח מתבטא בכך שאתם יכולים להבין אחד את הראש של השני. אם לא, המעצב לא ירד לסוף דעתכם, והתוכנית תצא שונה ממה שחלמתם.
אם אתם מרגישים לחוצים מהתהליך, מומלץ להחליף מעצב. אם לא תעשו זאת, כל התהליך ייפגע.

מה צריך לוודא עם המעצב לפני שאתם מחליטים לשכור את שרותיו?

אוקי, אז יש לכם אחלה קליק, אתם באותו ראש… אז מה צריך לשאול ולסכם אתו? 

  • מה הניסיון שלו, וכמה שנים הוא בתחום.
  • מה אתם מקבלים מהמעצב במסגרת עבודתו. האם הוא מלווה פיזית את מהלך השיפוץ  או רק עושה פיקוח עליון? האם הוא מתלווה אליכם לקניות, ואם כן, כמה ימים או שעות. 
  • כמה זמן יימשך  השיפוץ. מהם הלוחות זמנים? כמובן, יש דברים בלתי צפויים שאינם קשורים אליו. 
  • בקשו מפרט של תהליך העבודה ומה הוא כולל בתוכו.
  • מהם תנאי התשלום. האם משלמים מראש? האם המעצב דורש סכום גלובלי או לפי שעה?
  • חתמו על חוזה עבודה מסודר.
  • בקשו סקיצות כדי שתוכלו לתת הערות.  

לסיכום:

חיסכון: קחו מעצב פנים זה יחסוך לכם זמן וכסף.
תקשורת: אם אין כימיה עם המעצב, סיימו מיד את קשרי העבודה ביניכם.
שאלות: אל תתביישו לשאול את המעצב שאלות כדי לדעת מה אתם מקבלים ממנו. 

"עיצוב הכסא והבר" נותנים ייעוץ מקצועי למעצבי פנים, ומתאימים ריהוט אישי לפי התקציב שלכם ובהתאם לצרכים שלכם. "עיצוב הכסא והבר" מייצגים בישראל, את מיטב יצרני הריהוט הטובים מאירופה ומהעולם. בואו לאולם התצוגה, והתרשמו ממגוון רב של כל סוגי הריהוט. 

 

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?