fbpx

furniture guide

כל מה שצריך לדעת בתכנון ועיצוב בית מלון

מהם השלבים להקמת בית מלון? האם חייבים להתאים אישית את הרהיטים? 

העולם משתנה ומתקדם בקצב מהיר והופך לכפר גלובלי קטן. אם בעבר הלא רחוק הטסים לחוץ לארץ היו אנשי עסקים, אנשים שנזקקו לרפואה מתקדמת יותר מזו שבארץ, או אנשים עשירים מאד שיכלו להרשות לעצמם לנפוש ביוון. הרי שהיום, בעקבות הסכם שמיים פתוחים, נוצרה תחרות בין ענקי התעופה בעולם, ומחירי הטיסות צנחו עד למחירים של כוס קפה בארומה. כל אחד יכול להרשות לעצמו לטוס בטיסות לואו קוסט.
כל זה משפיע ישירות גם על מחירי המלונות. עם זאת, כל בית מלון מנסה להגדיר מהו הקונספט הייחודי שלו, אליו יימשכו התיירים ויחלטו להזמין בו חופשה. איך זה מתחיל? על כך עיצוב הכסא והבר בצעד אחר צעד לתכנון נכון במאמר הבא:

צעד ראשון – בחירת מיקום 

בחירת המיקום משפיעה על הסגנון העיצובי של המלון. למלון באמצע המדבר או באזור פסטורלי, יתאים מלון כפרי. לעומת מלון בתל אביב, שם מתאים סגנון אורבני מודרני.
המיקום גם הוא חשוב ביותר. לדוגמה, אם תרצו להקים בית מלון בשום מקום, מצד אחד אין תחרות מול בתי מלון אחרים, מצד שני, לא יהיה ביקוש למלון שלכם. דוגמה הפוכה: אם אתם רוצים להקים בית מלון באילת, מצד אחד עלות המיקום היא גבוהה ויש בתוך העיר בתי מלון בריכוז גבוה, מצד שני יש ביקוש רב לחופשה באילת. את השיקולים האלה אתם צריכים לקחת בחשבון.

ייחודיות עיצוב החלל

לאחר שאתם יודעים את המיקום בו אתם מתכוונים להקים את המלון שלכם, עליכם לדעת מהו הקונספט העיצובי  שימשוך תיירים לבית מלון שלכם. אינו דומה עיצוב בתי מלון לעיצוב של בתים פרטיים. בעיצוב בתי מלון אנו חייבים לכוון לקהל גדול של אנשים, לעומת בית פרטי בו מתגוררת משפחה של חמישה אנשים שלהם צריך להתאים את הבית. העיצוב מתבטא בחומרי בנייה, בגוונים ובסגנון עיצובי סביב הקונספט שאליו אתם מכוונים.


מלונות אורבניים עירוניים – מדובר במלונות הממוקמים בלב מרכז העיר. בדרך כלל, האורחים שוהים בו בעיקר למטרת לינה. לרוב מדובר על קהל עסקי. אך גם קהל תיירותי שרוצה לחוות את העיר שוהה בו.. מלון עירוני מאופיין בסגנון מינימליסטי אלגנטי מודרני. מלונות מסוג זה הם גדולים ומותאמים לכנסי עסקים.
מלון סוויטות – מלונות בסגנון טרנדי יוקרתי שנמצאים באזורי נופש כמו אילת ותל אביב על שפת הים. המלון מתאפיין בחדרים גדולים עם אירוח ושירותים שונים. ספא, בריכות ומרפסת פרטית הפונה לנוף הנשקף מהמלון.
מלונות בוטיק – בדרך כלל  אלו מלונות בסגנון כפרי ובאווירה ביתית הממוקמים בלב המדבר או טובלים בירוק במרחב הכפרי, שהאכסון בו הוא למטרות נופש זוגי ורומנטי. הם אינם מיועדים למשפחות ויש גיל מינימום לכניסה למלון. 
מלונות בוטיק מונים מספר חדרים מצומצמים שלא יעלו על 70 חדרים. 

הסגנון העיצובי הוא סגנון אינטימי, ולרוב המלון מספר את הסיפור שלו, כמו אקולוגיה או סגנון רטרו המתבטא בשחזור מדויק של הארכיטקטורה בהיסטורית המקום. מדובר ברהיטי ופרטי ווינטג' בשל היותם ייחודיים ויפהפיים.

ריהוט הנדרש לבית מלון

אוקי, עכשיו שהבנו מהו הסגנון והקונספט העיצובי אותו בחרנו,  לפתיחת בית מלון נדרש ציוד רב, הכולל ריהוט בעיצוב אישי לסגנון העיצובי של המלון. 
רהיטים לחדרים: מיטה, שידה, אמבטיה מאובזרת, טלוויזיה, ארון, כורסא ספה כיסאות וכספת.
רהיטים ללובי: כורסאות המתנה, שולחנות / שולחנות קפה, כסאות / כסאות בר, דלפק.
ריהוט לבר מסעדה הממוקמת במלון: כיסאות/כיסאות בר, שולחנות, ספות יחיד, ספות לשניים.

אל תתפשרו על איכות הרהיטים!

כשאנו באים לרכוש רהיטים, חשוב לרכוש רהיטים מחומרים איכותיים מחנויות אמינות שיישארו במלון עוד שנים רבות. וכן, על מנת למנוע מצב לא נעים שאורחי המלון יקבלו חדר עם רהיטים שחוקים ושבורים. הדבר משפיע על הוצאות המלון, מאנשי תחזוקה ועד חידוש הריהוט בתוך זמן קצר.  

מעצבי פנים המתמחים בעיצוב בתי מלון

עיצוב פנים לבתי מלון דורש השקעה רבה ותכנון מדויק, המשלב את כל הפרודוקטים הדרושים לעיצוב בית מלון. מעצב פנים של בית מלון צריך לקחת בחשבון פרטים ופרמטרים, שאינם נלקחים בעת עיצוב ותכנון מבנים אחרים. כמו שילוב מסעדה, חדרים, בריכה, עיצוב פנים וריהוט חוץ.
בדרך כלל, מי  שלוקח את העבודה הם מעצבי פנים בעלי ניסיון רב בעיצוב בתי מלון. מעצבי פנים צריכים לראות את התמונה הכוללת. להבין מהו הקונספט אותו אתם רוצים. זאת כדי שהתיירים ייהנו ויתפעלו מהמלון ויחזרו שוב, ובעידן האינטרנט יתנו ביקורת טובה על המקום שלכם. זכרו, האינטרנט זוכר הכול וכל ביקורת נקראת אי שם על ידי מישהו שעל פיה יחליט להזמין חדר או שלא… 

לסיכום:

בחירת מיקום – עשו את השיקול שלכם מהו המיקום המתאים לבית המלון.
עיצוב מבנה המלון – מהו הקונספט של בית המלון שלכם?
עיצוב ריהוט המלון – ריהוט מותאם אישית למקום שלכם. הריהוט חייב להיות איכותי שיחזיק שנים.
בחירת מעצב פנים – חפשו מעצב פנים בעל ניסיון רב שיש לכם כימיה אתו. מעצב פנים הוא כמו פסיכולוג שצריך להבין את הרצון שלכם ואת הצרכים שלכם.

אנו ב"עיצוב הכסא והבר" מתמחים בריהוט מוסדי לבתי מלון ובייעוץ מקצועי לאדריכלים, למעצבי פנים ולמנהלי פרויקטים בשוק הפרטי ובשוק המוסדי, כאשר אנו מייצגים בישראל את מיטב יצרני הרהיטים הטובים מאירופה ומהעולם!

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?