fbpx

furniture guide

למה לא כדאי לוותר על מעצב מקצועי לבית?

ריהוט לבית

האם אפשר לעצב את הבית דרך האונליין?; ההבדל בין מעצב פנים להום סטיילינג; ההום סטיילינג מתמקד בהלבשת חלל הפנים מחדש; כך נחסוך בזבוז זמן וכסף; על כל אלה בשורות הבאות:

האם זה נכון לקנות רהיטים דרך אינטרנט? 

אם בעבר כל קנייה הייתה עניין מתיש, היום, בעידן האינטרנט בו אנו חיים, אנו קונים כמעט הכול דרך האינטרנט. מהזמנת אוכל עד פרטי לבוש. הקלות הרבה ברכישה גרמה לאנשים רבים לחשוב שאפשר לעצב את הבית דרך תמונות וסרטונים שרואים ברשת. כך חושבים שאפשר לוותר על מעצב מקצועי, וכך לחסוך את עלות העיצוב.  

מי שנכווה בעניין יודע שההבדל בין התמונה למציאות הוא גדול, כמו כמעט בכל תחום בעולם הווירטואלי, בו כולם רזים יפים וחיים את החלום. אך בעולם האמיתי התמונה מתנפצת מול העיניים. גם כשאתם רואים, למשל, שולחן בר עגול, זה לא אומר שההעתק של התמונה הזאת במציאות תתאים לבית שלכם, כיוון ששולחן הבר מתאים יותר למסעדות ולא לפינות אוכל ביתיות.
ולכן מומלץ לקחת איש מקצוע שהוא מעצב בתים. 

הום סטיילינג או בעברית הלבשת בתים

אחרי שהבנו שצריך איש מקצוע לעיצוב הבית אז אני רוצה להכיר לכם מושג חדש בעולם העיצוב הישראלי שנקרא הום סטיילינג. אם בעבר היינו הולכים עם חבר שנקרא ה"מבין" של החבורה, הוא היה ממליץ לנו  איך ואיפה ואילו פריטים לקנות לבית. איזה צבע של שולחן, ואיזה כיסא בר הכי מתאים לכם. בשנים האחרונות הום סטיילינג הפך למקצוע של ממש. "סטייליסט" הוא איש מקצוע שעוסק בסידור הרהיטים והפריטים בבית. 

מהו הום סטיילינג?

הרעיון של הום סטיילינג שונה ממעצב פנים.
מעצב פנים תפקידו לעצב מחדש את הבית שזה כולל שבירת קירות, שינוי הצנרת והזזת חלונות ממקומם, בהתאם לתקציב שבחרתם להשקיע בפרויקט. אגב, בעיצוב פנים הרבה אנשים עושים טעות ומבצעים את השיפוץ בצורה עצמאית ולא לוקחים איש מקצוע. כמובן, התוצאות נראות בהתאם. 

סטייליסט מתמקד בצורה של הבית ומנסה לשנות את מה שבתוכו תוך כדי שימת לב לרהיטים בבית כמו שולחנות בר וכורסאות מעודכנים. היכן להציב אותם ואיך להתאים את הקנייה לתקציב הנכון לכם. 

אז מה התפקיד של מעצב הום סטיילינג בפועל?

בדרך כלל, שנמצאים אחרי שיפוץ או קניית דירה, רוצים למלא ולעצב ולשנות את חלל הבית. כאן נכנס תפקידו של הסטייליסט. הוא מתמקד בשדרוג הבית הקיים.

בשלב הראשון הוא מקיים פגישה מקדימה עם הלקוח כדי להבין את הסגנון העיצובי שלו ובודק מה התקציב של הלקוח. בשלב השני הסטייליסט בונה תוכנית לפי דרישת הלקוח. בשלב השלישי בוחרים רהיטים, סוגי חומרים וחפצים. מוסיפים פריטים או מחליפים את התאורה. לפעמים מספיק רק להזיז את הכורסא  לפינה אחרת בסלון או להעביר את שולחן הבר לאזור אחר בפינת האוכל. 

היתרון בלקיחת סטייליסט היא שאתם לא צריכים להתנהל מול כמה אנשי מקצוע. כל העבודה של אנשי המקצוע השונים מתבצעת מול הסטייליסט. 

אחת הבעיות השכיחות היא אי עמידה בלוח זמני העבודה. אם אתם גרים בדירה בעת השיפוץ, לא נעים לחיות בדירה, ואם אתם שוכרים דירה, אתם משלמים סתם כסף. בלקיחת סטייליסט ומעצב פנים מתקצרים ימי השיפוץ. 

לסיכום: 

אל תקנו רהיטים דרך האינטרנט. הרבה פעמים התמונה לא קשורה לכתבה ואחרי שחשבתם שהרהיט מעולה לבית שלכם גילתם שממש לא. אז אם יש לכם קצת זמן ואתם רוצים לחסוך את כאב הראש בהתעסקות עם בעלי מקצוע רבים. קחו מעצב לבית והום סטיילינג.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?