fbpx

furniture guide

כיצד לתכנן מטבח בלי ליפול בתקציב?

תכנון תקציב מטבח

כיצד לתכנן מטבח בלי ליפול בתקציב? 

איך נעצב את אחד החללים החשובים בבית ללא הפתעות מיותרות בחשבון הבנק? תכנון מסודר על גבי טבלת אקסל או באיגוד כל החומר בקלסר יעזור לוודא שאתם לא חורגים מהתקציב.

מטבח הוא אחד המקומות הכי חשובים בבית. מצד אחד, אנו רוצים שייראה יפה. אך היופי הוא לא הפרמטר היחיד. אנו חייבים שהמטבח יהיה פרקטי לצרכים שלנו. במטבח מבשלים ומאחסנים מזון. מצד שני, כל בני המשפחה אוכלים בו במהלך היום ומבלים זמן איכות יחד. לכן, רכישת מטבח היא אחת ההחלטות היותר מורכבות במהלך השיפוץ. אם אתם לפני שדרוג המטבח, כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות.  

תכנון התקציב הוא החלק החשוב ביותר 

סוף שיפוץ בתקציב תחילה. לפני שאנחנו צוללים לעבודה, מכיוון ששדרוג המטבח עלול להגיע לעלות של עשרות אלפי שקלים, אנחנו חייבים לבנות ולהחליט על תקציב. 

נתחיל מפירוט העלויות

אנחנו ממליצים לקחת דף ועט ולרשום הכול וכך לתכנן כמה כסף יש לנו לכל חלק, לדוגמה, אם התקציב שלנו הוא 80,000 שקל ושמנו לארונות מטבח, 70,000 שקל, לא נוכל לשים לשיש 30K ונאלץ לבחור שיש זול יותר.

פירוק המטבח הישן – פירוק מטבח ישן הוא עלות נפרדת, לפעמים המטבח הישן הוא עדיין טוב מאוד ויש מי שיקנה אותו בתשלום או לפחות יפרק אותו חינם ויקח אותו. לחילופין אם זה במסגרת שיפוץ כללי, בדרך כלל זה כלול במחיר. אם זה בנפרד, זה יעלה כסף.
עלות כ – 1,000 ₪

תכנון אדריכלי – עליכם להיעזר בשירות מעצב פנים או אדריכל לתכנון המטבח.מטבח שתוכנן נכון יקל עליכם מאוד את השימוש וייתן לכם הרבה מאוד פתרונות שלא חשבתם עליהם, בדרך כלל אם אתם קונים מטבח יקר מנגר מקצועי או מחברה, התכנון יהיה כלול במחיר, אנחנו ממליצים בכל אופן להיעזר במעצב פנים לעניין.
עלות כ – 2,000 ₪ (המחיר תלוי כמובן בניסיון המעצב)

נגרות למטבח –  הנגרות בדרך כלל היא רוב התקציב, עלות נגרות מטבח כמובן משתנה בגודל המטבח, החומר ממנו עשויים הארונות, הגימורים ועוד.
למטבח סטנדרטי בגודל של כ-15 מטר ארונות, וחומרים איכותיים מאוד, סנדוויץ ומעלה, קלפות, טריקה שקטה וכו', העלות יכולה להתחיל מכ- 20,000 ₪ ועד 60,000 ₪ ואף למעלה מזה
עלות כ – 45,000 ₪

שיש למטבח – עלות השיש מתחלקת בין שלושה סוגי שיש עיקריים, השיש הזול ביותר הוא אבן קיסר, שיש חזק ואיכותי אבל לא באמת אבן טבעית, יש מגוון דוגמאות רחב והוא מתחיל מ 400 שקל למטר, הסוג השני הוא גרניט פורצלן, שיש במיוצר במפעלים והוא חלש יותר מאבן קיסר אבל יש לו אין ספור דוגמאות יפהפיות והוא גם איכותי וחזק, מתחיל מ 700-1,000 שקל למטר. הסוג החזק ביותר וגם היקר ביותר הוא גרניט טבעית, אבן חצובה בטבע ולכן גם אין יותר מידי דוגמאות אבל הוא חזק ואיכותי במיוחד, מחירו מתחיל מ2,000 שקלים למטר.
עלות כ – 15,000 ₪ 

כיורים וברזים – כיורים וברזים, יש כמה סוגים בודדים והאפשרויות לא מגוונות, כן יש חברות איכותיות יותר ופחות, וצריך לבחור על מה הולכים, מחיר כיור איכותי כ700 שקל, מחיר ברז נשלף איכותי כ1,500 שקלים.
עלות כ – 4,000 ₪

ריהוט למטבח  – שולחן מטבח, וכסאות מטבח, ניתן לקנות שולחן בר וכסאות בר או שולחן רגיל וכסאות רגילים, אם יש כבר בר משיש אז רק כסאות בר, ברוב המטבחים היום כבר יש שולחן בר וצריך רק כסאות בר שעלותם בין 500 ל 1,500 ₪.
עלות כ – 6,000 ₪

מוצרי חשמל –דבר ראשון, לא בטוח שעליכם להחליף את כל מוצרי החשמל, אם כן קבעו מראש תקציב במיוחד למכשירי החשמל. המחירם בתחום הזה יכולים להשתנות מאוד בכל מוצר. יש מקררים פשוטים ב4,000 שקל ואפילו פחות, ויש מקררים אינטגרלים לבית במחיר של 50,000 שקל ויותר. קבעו תקציב ותעמדו בו. נניח שאתם זקוקים למקרר, שני תנורים, שני מדיחי כלים, שני מקרוגלים, כיריים רגילות או אינדוקציה, במקרה כזה יש הרבה מקומות שמציעים חבילות משתלמות למטבח חדש.  שימו לב שגודל התנור והמיקרוגל תואמים למידות הארון. הקפידו לכלול בהצעת מחיר את שקעי תלת פזי ושימו לב שיקבעו אותם במיקום שאתם בחרתם.
עלות כ – 20,000 ₪

והדבר החשוב ביותר! איכות איכות איכות הקפידו על כך ותיהיו מרוצים.

אז כמה עולה לחליף מטבח?

פירוק מטבח – 1,000
עיצוב פנים – 2,000 ₪
נגרות – 45,000 ₪
שיש – 15,000 ₪
כיורים וברזים 4,000 ₪
ריהוט – 6,000 ₪
מוצרי חשמל – 20,000 ₪
סך הכול 93,000 ₪ זה מדובר על מטבח גודל 15 מטר בסטנדרט גבוה

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?