fbpx

furniture guide

איך להרחיק את הכלב שלכם מהריהוט הביתי?

על כך שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם אין מחלוקת, אך מה קורה כשידידנו הטוב מחליט להרוס את הבית ולפגוע בריהוט הביתי בו השקענו את מיטב כספנו? רגע לפני שאתם ממהרים לכעוס ולהתעצבן על הכלב שלכם, הנה כמה טיפים ועצות להרחקתו מהריהוט הביתי

ידידו הטוב ביותר של האדם

אנשים רבים ברחבי העולם וישראלים בכללם, בוחרים לגדל חיות מחמד בביתם, כשאחת החיות הפופולאריות והאהובות ביותר לגידול היא הכלב, אשר זכה לכינוי היוקרתי ' ידידו הטוב ביותר של האדם' ובצדק. הכלב הביתי הופך תוך זמן קצר להיות חלק מהמשפחה, כשהוא מעניק לנו אהבה בלתי נגמרת, אין ספור רגעים משעשעים וכמובן המבט החודר שתמיד גורם לנו לעשות את מה שהכלב שלנו רוצה.

אך לצד רגעים וחוויות מעין אלו, לעיתים אנחנו נתקלים בצד הפחות נעים של הכלב שלנו, כשהוא מתחיל לפתע לשנות את כל הכללים בבית ולהרוס את ריהוט הבית – כסאות בר, פינת ישיבה, שטיחים ועוד, כמו גם ריהוט גן ופריטי לבוש שונים. כיצד אם כן מצליחים לשמור על שפיות ולהרחיק את הכלב שלנו מהריהוט הביתי?

צעצועי לעיסה לכלבים

כאשר מנסים להתמודד עם בעיה מסוימת, אחד האלמנטים החשובים בהתמודדות מוצלחת היא הבנת מקור הבעיה וממה היא נובעת, עד שיש אומרים כי גילוי מקור הבעיה מהווה כבר חצי מהפתרון שלה.

במקרה שלנו, כאשר הכלב שלנו מתחיל ללעוס ולהרוס את ריהוט הבית, ייתכן והתנהגות זו נובעת מבעיה פיזית – רפואית כלשהיא ממנה הכלב סובל, בעיה המונעת ממנו לשלוט בצרכים, או גורמת לו להפרעות וגירוד בחניכיים, באופן שגורם לכלב ללעוס כל דבר הנקרה בדרכו.
כך, באמצעות צעצועי לעיסה לכלבים של יער הפרא למשל תוכלו לספק עבור הכלב שלכם את הצורך לגירוד החניכיים, לפרוק אנרגיה ובסופו של דבר למנוע את הרס הריהוט הביתי.

אילוף הכלב

אילוף הכלב והקניית הרגלי התנהגות טובה הם כלים משמעותיים אף הם בדרך להרחקת הכלב מהריסת הריהוט הביתי. אמנם נראה לנו כי הכלב מבין אותנו ואת הדרישות שלנו במלואן, אך למעשה הכלב לא תמיד מצליח לקשר בין טונים כועסים לבין התנהגות לא רצויה.

לפיכך, יש לפעול לתיקון נכון בעת התנהגות שגויה של הכלב ופחות להוציא כעסים ואנרגיות שליליות על הכלב. אימוץ התנהגות נכונה יכול להתבצע על ידי מאלף מוסמך, או באמצעות מספר טכניקות מוכרות, כגון הסחת דעת הכלב כשהוא מתכוון להרוס ריהוט כלשהוא, כמו גם שימוש בצ'ופרים בעת אימוץ ההתנהגות הרצויה.

הריסת חוויית הלעיסה

פתרון אפקטיבי נוסף טמון בהפיכת חווית הלעיסה וההריסה עצמה לחוויה פחות מהנה, באמצעות ריסוס תרסיס בטעמים מרים על גבי הריהוט. כיום, ניתן למצוא מגוון תרסיסים כאלו, במיוחד בריחות הדרים, ולרסס אותם על פריטי הריהוט השונים מבלי להזיק ולפגוע בהם.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?