fbpx

furniture guide

הכול על העבודה של מעצב פנים

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים? מה עושה מעצב פנים? ומה זה הום סטיילינג?

במאמר הקודם דיברנו איך בוחרים מעצב פנים. במאמר הזה נבדוק מהי עבודתו של מעצב פנים. על כך עיצוב הכסא והבר בשורות הבאות:

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

יש אנשים שמבולבלים בנושא ושואלים, אם יש לי אדריכל למה אני צריך מעצב פנים? התשובה היא שאם בעבר אדריכל היה מתכנן מהמסד ועד הטפחות, הרי שבתחילת המאה ה-18 חל שינוי גדול. תחום האדריכלות והעיצוב גדל והתפתח וההתמקצעות בו הפכה ליותר מדויקת, ולכן הופרדו הכוחות. למעשה, עיצוב פנים הוא תת תחום של מקצוע האדריכלות.

עבודת אדריכלות –

תפקידו של האדריכל הוא בעיקר לתכנן את המעטפת של הבית. אם בונים בית חדש או מוסיפים חדרים לבית, הוא עוסק בכל מה שקשור למבנה ומתנהל בכל הדרוש להיתרי בנייה מהרשויות. לימודי אדריכלות נמשכים כחמש שנים פלוס התמחות של שלוש שנים.

תפקיד מעצב פנים –

תפקידו של מעצב פנים הוא לשנות את תוך המבנה ולתכנן את העיצוב והלבשה של החלל הפנימי של הבית. הוא צריך לדעת איך לעצב כל חדר בנפרד אך שיהיה קו עיצובי אחד לכל הבית. מעצב פנים בוחר את צבעי הקירות  והטקסטורות, בחירת ריהוט מטבח כמו כיסאות בר, מיקום שולחן הקפה, צבע הספה והכריות בסלון, מיטות ארונות, תאורה, חפצי נוי, אביזרים. כל אלו מייצרים את הסגנון העיצובי על פי בחירת הלקוח. לימודי עיצוב פנים נמשכים בין שנתיים לארבע שנים.

לאחר שהבנו את ההבדלים, נפרט מה כוללת עבודת מעצב הפנים:

  • בתכנון ראשוני נקבע הקונספט והסגנון העיצובי.
  • מעצב פנים צריך לשאול את הלקוחות ולתחקר אותם על מה הם חולמים. 
  • מהו הקונספט והסגנון העיצובי שלהם. האם כפרי/מודרני/אקלקטי? 
  • האם הם מעדיפים ניגודיות צבעונית עזה או דווקא הרמוניה רגועה יותר. 
  • מה הלקוחות רוצים לקבל מהבית מבחינה פונקציונלית.
  • מה הצרכים שלהם, האם מטבח גדול או דווקא חדר שינה גדול? 
  • מה הם יכולים להרשות לעצמם מבחינה פיננסית.
  • לקבל את התוכנית של הבית, להגיע לשטח ולבנות לפי זה תכנית חדשה. 

התוכנית החדשה
לפני תחילת השיפוץ המעצב מוציא כתב כמויות שזה בעצם המגיע לאחר שרטוט התכנית האדריכלית ותוכנית המעצב בו הוא מפרט את פעולות השיפוץ לפי סוגי עבודות, כמויות ומידות וכל עבודה לפי הפעולות הנכללות בה והעלויות שלהן.
שינוי המבנה הפנימי
במסגרת תפקידו הוא יכול לשבור ולהרוס קירות פנימיים ולשנות את צורת מבנה החללים. אך הוא אינו יכול להזיז קירות תומכים, ולערוך שינוי חיצוני בחזיתות/בפתחים או בפיתוח חוץ. 
לוחות זמנים
מעצב פנים קובע לוחות זמנים לתכנון הפרויקט.
בחירת ריהוט
מעצב פנים בוחר אתכם צבע קירות, ריהוט חדש, וילונות, טפטים, תאורה, ריצופים, חיפויים. חלונות התפקיד כולל: הליכה לחנויות ריהוט וקרמיקה.
פיקוח על ביצוע העבודה
רוב מעצבי הפנים מלווים את מהלך השיפוץ ומבקרים אחת לשבוע באתר השיפוץ. חלקם רק מבצעים פיקוח עליון. הם מנהלים את השיחות מול בעלי מקצוע ומוודאים שהעבודה באתר מתבצעת לפי התכנון ותכניות העבודה שהמעצב הוציא. בנוסף, תפקידו  לפתור בעיות שבדרך כלל נוצרות בזמן העבודה. 

הלבשת בתים / הום סטיילינג

עוד נישה חדשה שהתפתחה בשנים האחרונות בעיצוב פנים היא הלבשת בתים.
בעבר היינו הולכים עם הבן זוג לחנות רהיטים ומחליטים בעצמנו אילו פריטים צריך לקנות לבית. איזה צבע של שולחן משתלב עם כיסא הבר. בשנים האחרונות הום סטיילינג הפך למקצוע של ממש. "סטייליסט" הוא איש מקצוע שעוסק בסידור הרהיטים והפריטים בבית. הסטייליסט מתמקד בצורה הנוכחית  של החללים ומשנה את הריהוט, התאורה, הווילונות, בדי הריפוד שולחנות בר וכורסאות מעודכנים בתוך החלל. הוא ממליץ היכן להציב אותם ואיך להתאים את הקנייה לתקציב הנכון לכם.
זה קורה בדרך כלל כשנמצאים אחרי שיפוץ או קניית דירה, רוצים למלא ולעצב ולשנות את חלל הבית. הוא מתמקד בשדרוג הבית הקיים. הסטייליסט והלקוח בונים תכנית תקציב וסגנון עיצובי. לאחר מכאן רוכשים רהיטים וחפצים, קובעים סוגי חומרים, מוסיפים פריטים או מחליפים את התאורה. לפעמים מספיק רק להזיז את הכורסא לפינה אחרת בסלון או להעביר את שולחן הקפה לאזור אחר.

לסיכום:

אדריכל מתמקד במעטפת הבניין.
מעצב פנים מתמקד באופי הפנימי של הדירה.
הום סטיילינג מתמקד בסידור ובהלבשת הדירה.

"עיצוב הכסא והבר" נותנים ייעוץ מקצועי לאדריכלים ולמעצבי פנים בסקטור הפרטי ובסקטור המוסדי. אנו מייצגים בישראל את מיטב היצרנים הטובים מאירופה ומהעולם. אתם מוזמנים לבקר באולם התצוגה בראשון לציון ולהתרשם מהמגוון הענק של כל סוגי הריהוט. 

 

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?