fbpx

furniture guide

איך מרפדים כיסאות בר?

כסאות בר מרופדים

מרפדים כיסאות בר
מתי שווה לרפד את
כיסאות הבר?; כך תרפדו את כסאות הבר שלכם שלב אחר שלב; על כל זה במאמר הבא; זמן קריאה 4 דקות וזמן העבודה ארוך מהרגיל…

יש לכם ידיים טובות? חופש מהעבודה? זה הזמן לגשת לחצר האחורית ולהתחיל לעשות את הדברים שהבטחתם לעצמכם לעשות ולא עשיתם. במקרה הזה אני רוצה לכתוב על ריפוד כסאות בר מעץ. איך נוכל להפוך את כיסא הבר למשהו חדש ומגניב במקום ההוא שעכשיו יושב בצד ומחכה לגאולתו. 

בתכלס יש לנו הרבה סיבות מדוע לרפד את כיסאות הבר. אחת מהן היא שיש לנו כיסאות שקיבלנו ירושה מסבתא ואנו מעוניינים להעניק להם מראה חדש ומרענן. בד הריפוד של הכיסא כבר לא אופנתי, או שבד הריפוד של כיסא הבר קרוע ובלוי ועל המושבים כבר יש שריטות וכתמים. חידוש הכיסא יחזיר אותם לאופנה.

קחו בחשבון, זמן העבודה ארוך מהרגיל…

הזמן שלוקח לרפד כיסאות מחדש נמשך בממוצע כשבוע. כמובן, שזה תלוי בבד שאתם בוחרים ובכמות הכיסאות שתרצו לרפד. מדובר על עבודה מסובכת ולכן מומלץ לרפד כשיש לכם ידיים טובות ויש ברשותכם את כל החומרים הדרושים למלאכה.  אז אם שווה לכם להשקיע את הזמן, לכו על זה! כי התוצאה משתלמת. מראה ונוחות של כסא בר מרופד בהחלט משתלם. 

אז איך זה עובד? אילו חומרים אנחנו צריכים? 

  • בד ריפוד
  • כרית קצף למושב
  • תרסיס צבע 
  • מספריים 
  • סרט מדידה 
  • מהדק וסיכות 
  • חותך סיבובי 

בואו נתחיל לעבוד: 

אוקיי, יש לכם את כל החומרים, אז עכשיו, דבר ראשון, אתם צריכים ללכת לחנות בדים ולבחור את בד הריפוד האהוב עליכם. בד ריפוד הוא בד מיוחד למטרה זו כי הוא עבה יותר. בדי סיבים טבעיים יוצרים פחות חשמל סטטי וגם נעימים יותר לישיבה.

ילדים זה שמחה:

ילדים פלוס כסאות בר פלוס ארוחת ערב סביב האיי במטבח, שווה לכלוך. לכן אם יש לכם ילדים  העדיפו בדים סינתטיים ולא בדי כותנה. הם מתנקים יותר בקלות. 

הכנה מראש: 

לרוב כיסא הבר שאתם רוצים לרפד הוא לא נקי ומלא שריטות. לכן דרושה הכנה מראש. על כן קחו מטלית מיקרופייבר וסבון עם מים חמים ונקו אותו. לאחר שהוא נקי ויבש אפשר להתחיל לצבוע את כיסא הבר שלכם. שימו קרטון מתחת לכיסא ורססו את כיסא הבר בצבע שבחרתם. מרחו שכבה של צבע והמתינו עד לייבוש מוחלט. לאחר מכן צבעו שוב בשכבה שנייה.

בתהליך הריפוד יש שלושה שלבים עיקריים:

הורדת הריפוד הישן. חיתוך של הבדים החיצוניים והספוג הפנימי שנקרא כרית קצף, לצורה המתאימה לכיסא הבר שלכם. 
הנחת כרית הקצף (ספוג) על הכיסא, עליו שמים את הבד ומהדקים או תופרים את הבד למושב. 

ששששש…. כאן מרפדים:

הורידו את הריפוד המקורי של הכיסא. נקו את האזור מכל מיני שבבי עץ.  

לאחר הורדת הריפוד, באותו רגע תגלו את הספוג הישן. אפשר להשתמש בו שוב ואפשר לשים ספוג חדש. שימו לב שהספוג מתאים לגודל של הכיסא. אם לא, תאלצו לחתוך אותו בעזרת מספריים לגודל המתאים. 

הניחו את הספוג בתוך הבד. הבד אמור להיות בגודל שיהיו לו שוליים של כעשרה סנטימטרים מסביב לתחתית כיסא הבר שלך. 

לאחר מכן, בעזרת מהדק סיכות הדקו את הבד לתחתית הכיסא מסביב למושב. שימו לב שהבד יהיה מתוח. 

טיפ: הדקו את הבד בצדדים מנוגדים עד שהכיסוי יהיה מחובר והדוק היטב.

בשלב הסופי גוזרים במספריים את הבד העודף. 

אופציה שנייה…

אם בכל זאת חשוב לכם לחדש את כיסא הבר שלכם ואתם לא מעוניינים לכלות את זמנכם בשיפוצים ובחידושים ולכתת רגלים בחיפוש אחר בדים, תמיד אפשר לקפוץ לרפד כדי לרפד את הכיסאות או שהרפד פשוט יגיע אליכם הבית לקחת אותם לבית המלאכה. אצל הרפד תראו את הבדים ולפי מצב כיסא הבר הוא ייתן לכם הצעת מחיר. אם כיסא הבר במצב שבירה… ומצריך תיקון רציני זה משפיע על עלות התיקון. תוך כמה ימים הכיסאות המחודשים שלכם יהיו כחדשים. 

אופציה שלישית…

לא תמיד שווה לרפד את הכיסאות מחדש. למשל, אפשר לקנות כיסא בר איכותי בשלוש מאות שקלים בממוצע. ריפוד הכיסאות, בין אם נרפד בעצמנו ובין אם נשלח אותם לרפד, יעלה לנו פחות או יותר אותו הסכום. כך שמומלץ להתחדש בכיסאות בר חדשים. 

מוזמנים לפנות אלינו ל'עיצוב הכיסא והבר'. אנו נשמח להעניק לכם ייעוץ ושירות בקניית כיסאות בר מכל סוג שתבחרו. גשו לחנות שלנו לקבלת מידע לבחירת כיסאות בר איכותיים.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?