fbpx

furniture guide

5 צעדים פשוטים לבחירת שולחן קפה אידיאלי

סלון ללא שולחן קפה דומה מאוד לדוגמנית ללא שפתון. בדיוק כפי ששפתון הוא פריט אחד שיכול להשלים מראה, זה גם התפקיד של שולחן קפה מושלם. שולחנות קפה משרתים כמה מטרות, החל מהשלמת העיצוב, ועד להצגת והנחת כלים, מגזינים, או קישוטים. הם נחשבים כפריט עיצוב חובה, והשאלה היחידה היא איזה סגנון יעבוד לעיצוב החדר שלכם.

ההמלצה שלנו היא לבחור שולחן כפה שמתאים לטעם שלכם, לסגנון עיצוב הפנים של הבית בכלל ושל החדר בו הוא מיועד להיות מוצב בפרט. ב'עיצוב הבר והכיסא' תמצאו מגוון שולחנות קפה, כולל שולחנות מתכתיים, עגולים, מרובעים או מלבניים.

האפשרויות הן אינסופיות אך הבחירה צריכה להיות קפדנית. חמשת הטיפים שלנו יסייעו להקל את מבוך ההחלטות ויכוונו אתכם לבחירת שולחן הקפה המושלם.

מתחילים עם החלטה על תפקיד שולחן הקפה

האם אתם מחפשים שולחן שהתפקיד שלו הוא יותר להשלים את עיצוב החדר או להתאים לו, או שאתם מתכוונים להשתמש בו בתדירות גבוהה? איזו רמת אחסון מספיקה לכם?

שולחנות קפה זמינים במגוון סגנונות, כולל עם מדפים או מגירות, והם יכולים לאחסן כל דבר, החל מצעצועי ילדים שקל לשלוף כשהילדים משחקים בסלון, ועד לערימת מגזינים שהנחתם לרגע שבו יהיה לכם קצת זמן להתרווח ולקרוא.

עכשיו מגיעה השאלה של הסגנון

כשאתם פורשים את תכנית עיצוב הסלון שלכם, חשבו על הצורה הטובה ביותר לחלל. האם יש לכם ילדים או חיות מחמד? האם החדר גדול או שהוא קטן וצר? שולחן קפה עגול אידיאלי אם יש לכם ילדים או חיות מחמד. הקצה המעוגל פירושו העדר פינות חדות ואפס פגיעות אם נופלים או מתנגשים בו, והוא מאפשר גם יותר מקום בינו לבין הטלוויזיה, למשל.

בחירה בצורה מלבנית והצבת השולחן במרווח מתאים ביחס לטלוויזיה, יאפשר השגת איזון הרמוני של החדר בין שני פיסות הריהוט.

לשחק עם הגודל

כמו עם הצורה, חשוב לקבוע את גודל השולחן שמתאים לכם. גם הגובה חשוב. שולחן קפה צריך להיות בגובה שאינו נמוך מסנטימטר או שניים ממושב הספה שלכם. לספה גבוהה, למשל, יש להתאים שולחן בגובה של 20-21 סנטימטרים.

שולחן גבוה יהיה גם יותר נוח אם אתם מארחים הרבה, שכן לאורחים יהיה קל יותר להציב עליו כוסות או צלחות.

אם כבר מדברים על סגנון, גודל, צורה וחומר, שולחנות קפה מגיעים במגוון רחב

ב'עיצוב הבר והכיסא' תמצאו מגוון שולחנות קפה המיוצרים מחומרים שונים, כולל מתכת, זכוכית בשילוב עם פליז או פלדה להשגת מראה מתוחכם יותר. אתם יכולים לבחור שולחן המיוצר מעץ מלא, עם פלטה פורניר, בגבהים שונים, ואפילו שולחן קנט מדורג שמתאים לסגנון עיצוב רשמי יותר (למשל, לסלון גברי).

ההמלצה שלנו היא לבחור שולחן רגל בולוניה, שיש לו נוכחות בולטת בחדר והוא מציע סגנון מודרני יותר.

רשמי, מודרני או כפרי

אלו הם השיקולים העיקריים שכדאי לקחת בחשבון כשאתם בוחרים את שולחן הקפה שלכם. אם אתם מעדיפים מראה עכשווי, למשל, הבחירה שלכם תהיה לכיוון שולחן מתכת מלוטש עם זכוכית. אם אתם מבקשים להשיג סגנון עיצוב חמים, שולחן עץ כפרי יהיה מושלם.

אם ההעדפה שלכם היא להשגת תחושה רומנטית בחדר, אתם יכולים לבחור שולחן עגול מעץ עם רגליים מתעקלות. באמת שלא משנה מהו הסגנון המועדף עליכם, יש לנו אותו.

בשורה התחתונה: שולחן הקפה המתאים הוא שולחן שמתאים למטרותיכם

ללא קשר לשאלה אם אתם זקוקים לשולחן שיכול גם לאחסן חפצים, המטרה העיקרית של שולחן קפה היא להניח עליו כוסות משקה או צלחות ללא סיכון נפילה ומהומה בחדר. במילים אחרות, אם השימוש שלכם בשולחן הוא המטרה העיקרית בבחירתו, בחרו שולחן שתואם את מטרותיכם.

אם אתם מתכוונים להשתמש בו יותר כפריט עיצוב מאשר כפריט שימושי, אתם יכולים להתמקד בבחירת שולחן עם עיצוב, מרקם וחומרים שאתם אוהבים. הנקודה היא שיש סגנונות רבים מהם תוכלו לבחור. פשוט חפשו את השולחן המתאים לכם באתר 'עיצוב הבר והכיסא', והשתמשו בו כמדריך עיצוב הפנים שלכם.

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?