fbpx

furniture guide

איך להיפטר ביעילות ובבטחה מתולעי עץ בכיסאות?

כסאות בר עץ

רהיטי עץ זוכים לפופולריות רבה, והסיבה לכך ברורה: הם מרשימים, עמידים, מפזרים סביבם אנרגיות של חוסן ורוך גם יחד, ובעיקר תורמים למראה היוקרתי והמכובד בכל חלל. למרבה הצער ישנם גם חרקים שאוהבים מאוד רהיטי עץ, ובפרט עלולים להימצא תולעי עץ בתוך הכיסאות המושקעים. בעמוד זה תמצאו מידע לגבי דרכי הטיפול האפשריות בבעיה, כך שתוכלו להתנהל באופן מושכל ויעיל.

איך יודעים שיש תולעים בכיסאות?

תולעי העץ בכיסאות (וכמובן גם ברהיטים אחרים) נחלקות ל-2 סוגים עיקריים: הליקסוס ויקרונית הרהיטים. תולעי הליקסוס הן הקטנות יותר, והאורך שלהן הוא 5 מ"מ לכל יותר, ואילו יקרונית הרהיטים עשויה להגיע גם לגודל של כ-2 ס"מ. הצבע של הליקסוס הוא חום או שחור, ויקרונית הרהיטים מתאפיינת בגוון בהיר. שני הסוגים מתאפיינים במראה שמנמן, וכל עוד הם בתוך העץ אי אפשר להבחין בהם. כשהן מתפתחות ומגיחות מהכיסא (או מהשולחן, השידה וכו'), יהיו ברהיט חורי יציאה. סימן נוסף הוא מעין אבק בקרבת הכיסא, כשלמעשה לא מדובר באבק אלא בנסורת של העץ, כזו שנוצרה כתוצאה מהכרסום של התולעים.

כשמזהים את אחד הסימנים הנ"ל יש להזמין חברת הדברה עם ניסיון בטיפול במפגע ספציפי זה. אגב, כדאי לדעת שהזחלים של יקרונית הרהיטים גדלים בקצב איטי מאוד: רק לאחר שנתיים, ולפעמים גם יותר, הם הופכים לתולעים. הליקסוס מתפתחת מעט מהר יותר, אם כי גם עבור זן זה של תולעים המעבר לצורה הבוגרת נמשך עד 9 חודשים. המסקנה המתבקשת היא שאם ראיתם תולעים, מן הסתם זחלים כבר היו בכסא במשך זמן רב, כך שנדרשת פעולה מהירה מאוד.

הפעולה האפקטיבית ביותר – איוד

מדביר מקצועי שיגיע אליכם יבצע קודם כל ניטור מקיף – כדי להבין בדיוק איפה יש תולעים: באילו כיסאות, האם גם ברהיטים אחרים יש נוכחות של חרקים מזיקים וכו'. פעולה מתבקשת נוספת היא לוודא שאכן מדובר בליקסוס או ביקרונית הרהיטים ולא למשל בטרמיטים (שנראים כמו נמלים בהירות מאוד, בניגוד למראה השמנמן של התולעים). אם אכן הרהיט נגוע בתולעים, הפעולה האפקטיבית ביותר היא איוד.

כיצד מתבצע איוד של רהיטים נגועים בתולעים?

האיוד מבוסס על גז. הכסא נעטף היטב ואז מוזרם פנימה גז שמחסל את התולעים. מאחר שמדובר בחומר רעיל מאוד, ההדברה לא מתבצעת בבית הלקוח אלא באתר ייעודי לביצוע איוד. חשוב לציין שלא כל חברה שמספקת    שירותי הדברה מוסמכת לבצע איוד – נדרש לשם כך רישיון ספציפי. ישנה שיטה נוספת להדברת התולעים המזיקות, ללא חומרים רעילים, והיא אנוקסיה. בשיטה זו מונעים מעבר חמצן אל הכיסא, והתולעים פשוט נחנקות למוות. שיטה זו לא נפוצה בגלל שהיא יקרה יותר מהאיוד וגם מחייבת המתנה ממושכת הרבה יותר – כחודשיים במקום כשבוע וחצי.
כיסאות .. כיסאות

כותב המאמר: ערן קיוותי בעלים ומייסד חברת הדברה בטוחה, לפרטים נוספים על החברה לחצו כאן

רוצה לשאול אותנו משהו על זה? יש נושא שאתם רוצים שנכתוב עליו?